۰ نفر

راه‌اندازی ۸۰۰ ایستگاه سیار ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا ماه آینده

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹
کد خبر: 238198
راه‌اندازی ۸۰۰ ایستگاه سیار ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا ماه آینده

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه‌های سیار ثبت نام کارت ملی هوشمند در کشور، گفت: قصد داریم این ایستگاه‌ها تا یک ماه آینده در کل کشور راه اندازی کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیف الله ابوترابی با بیان اینکه ایستگاه‌های سیار به منظور ثبت نام و ارائه کارت ملی هوشمند برای مناطق روستایی،صعب العبور، سالخوردگان و کسانی که دارای معلولیت حرکتی هستند در نظر گرفته شده است، گفت: قصد داریم ۸۰۰ ایستگاه سیار کارت ملی هوشمند را تا یک ماه آینده در کل کشور راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ ایستگاه سیار در کل کشور راه اندازی شده است.یعنی در هر استان حدود یک ایستگاه سیار به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و برخی استان های دیگر نیز در حال تهیه سخت افزارهای مورد نیاز هستند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در پایان با بیان اینکه ایستگاه های سیار ثبت نام برای نهادها و موسسات نیز در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر در صداسیما ، قوه قضاییه و...ایستگاه های سیار راه اندازی  شده و مشغول فعالیت هستند. همچنین به دلیل اینکه برای تکمیل ثبت نام نیاز به اثر انگشت است،کارمندان فقط برای خودشان به صورت شخصی می‌توانند ثبت نام کنند و ثبت نام برای خانواده هایشان بدون حضور آنان امکان پذیر نیست.