۰ نفر

برق هیات‌های عزاداری رایگان می‌شود

۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 220038
برق هیات‌های عزاداری رایگان می‌شود

متاسفانه برخی از هیات‌ها در این ایام محرم برق مورد نیاز خود را به صورت غیرمجاز از شبکه عمومی تامین می‌کنند که این امر علاوه بر ایجاد اخلال در شبکه برق‌رسانی، به لحاظ شرعی نیز صحیح نیست.

شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرد که انشعاب موقت برق رایگان در حسینیه‌ها و هیات‌های عزاداری شهر تهران، طی ایام محرم برقرار خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آنا، بر اساس این اطلاعیه کلیه مراحل نصب و جمع آوری کنتور این انشعاب موقت به صورت رایگان توسط شرکت توزیع برق تهران بزرگ صورت می گیرد و این شرکت ضمن اعلام آمادگی برای برقراری انشعاب برق موقت و ایمن رایگان در هیات های عزاداری به مدت 15 روز ، متقاضیان این خدمات را به رعایت نکات ایمنی فراخواند.

بر اساس این گزارش، حفاظت کابل های برق از وسایل تیز و برنده و یا وسایل و تجهیزات گرم کننده محیط، استفاده از لامپ های کم مصرف به منظور صرفه جویی و کاهش احتمال آتش سوزی، تاکید بر قطع برق از تابلوی اصلی پس از پایان مراسم، اجتناب از نصب هرگونه پرچم، بنر و داربست بر روی پایه ها، تجهیزات و تاسیسات برق رسانی از جمله توصیه های ایمنی به متقاضیان این خدمات است.

همچنین حفظ فاصله ایمن و مجاز 210 سانتی متری هنگام نصب داربست های فلزی تا شبکه های برق رسانی و جلوگیری از قرار دادن کابل ها در مسیر تردد عزاداران، از جمله توصیه های ایمنی شرکت توزیع برق تهران بزرگ به هیات های عزاداری است.

اما پیش از این برق هیات‌ها و حسینیه‌ها در ایام ماه محرم در صورت مراجعه سرپرستان‌ آنها به ادارات برق صورت ارزان‌قیمت محاسبه می‌شد.

مسعود معماران معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران در این باره گفته بود: سرپرست هیات‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره برق منطقه درخواست خود برای دریافت برق ارزان‌قیمت ویژه ایام محرم را ارائه کرده و برق این مشترکان با قیمت‌های کم‌تر از تعرفه معمول محاسبه خواهد شد. بر این اساس برق هیات‌ها و حسینیه‌ها بر اساس تعداد ادوات به‌کار‌ رفته برای روشنایی مانند پروژکتور و سایر وسایل برقی محاسبه می‌شد.

اما به نظر می‌رسد این اقدام شرکت توزیع برق تهران در مقابل برق‌کشی‌های غیرمجاز هیات‌ها باشد که علاوه بر مخاطرات احتمالی، دردسرهایی را هم برای شبکه برق سراسری ایجاد می‌کند. معماران در ابن باره اظهار کرده بود: متاسفانه برخی از هیات‌ها در این ایام محرم برق مورد نیاز خود را به صورت غیرمجاز از شبکه عمومی تامین می‌کنند که این امر علاوه بر ایجاد اخلال در شبکه برق‌رسانی، به لحاظ شرعی نیز صحیح نیست.

پیش از این شیفت‌های کاری برای گشت‌های بازرسی عموما پیش از آغاز مراسم عزاداری از سوی ادارات برق به راه می‌افتاد و در موارد کشف کابل‌کشی‌های غیرمجاز، ماموران حوادث به محل اعزام‌شده و از ادامه برق‌رسانی ممانعت به عمل‌ می‌آورند. اما حالا هیات‌های عزاداری می‌توانند از برق رایگان به شرط مراجعه به شرکت توزیع برق تهران بزرگ و مناطق برق استفاده کنند.