۰ نفر

انجام برخورد قاطع با خریدار متخلف گندم

۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۳
کد خبر: 212884
انجام برخورد قاطع با خریدار متخلف گندم

تصاویری در شبکه های اجتماعی انتشار یافته است که در آن فردی گندم تولیدی کشاورزان را در یکی از مناطق استان خریداری و با خاک و ماسه مخلوط می کند؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این باره گفت که این تصاویر مربوط به 2 ماه قبل است و با خریدار متخلف برخورد قاطعی صورت گرفته است.

محمد مهدی قاسمی روز جمعه در این باره گفت: این خریدار گندم از بخش خصوصی بود و کارشناسان شرکت غله هنگام دریافت گزارش تخلف در محل حاضر شدند و با متخلف برخورد کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: با توجه به این که برای تامین امنیت غذایی و سلامت مردم، گندم در مسیر تبدیل به آرد و نان فرایندهای کنترلی را طی می کند، هرگونه ناخالصی و تخلف شناسایی و از عرضه این محصول به بازار خودداری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: بر اساس آیین نامه ها و استانداردهای تعریف شده از سوی پژوهشکده غلات کشور، محصول گندم از ابتدای مرحله خرید و مراحل بعدی نگهداری و تبدیل به آرد و نان باید در شرایط خاصی نگهداری و از این استانداردها برخوردار باشد تا به مرحله عرضه به بازار مصرف راه یابد.

قاسمی گفت: علاوه بر این، باید توجه داشت گندم تولیدی استان فارس از بهترین و با کیفیت ترین محصولات تولیدی کشور است و در چند ماه گذشته، مقادیر زیادی گندم به خارج از کشور صادر شده است و این موضوع به خوبی نشان می دهد که گندم استان توانسته است ضوابط و استانداردهای جهانی را بگذراند.

بنا بر اعلام سازمان تعاون روستایی استان فارس، از آغاز فصل برداشت سال زراعی جاری تا 26 مردادماه جاری، 480 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.