۰ نفر

یک چهارم تخت‌های بیمارستانی تاریخ ایران در دولت یازدهم راه‌اندازی شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۱۵
کد خبر: 199988
یک چهارم تخت‌های بیمارستانی تاریخ ایران در دولت یازدهم راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت تدبیر و امید یک چهارم تخت های بیمارستانی در طول تاریخ ایران ایجاد شده و اکنون حدود 24 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسین (ع) در محمد شهر کرج که عصر پنجشنبه صورت گرفت با بیان اینکه اقدامات اجرایی بسیار سخت است، افزود: اگر دستگاه اجرایی یک کشور ضعیف باشد نمی توان انتظار اداره صحیح کشور را داشت، بنابراین انتظار می رود که همه به دنبال حل و فصل موانع باشند تا اقتدار نظام با اظهار برخی مطالب کم نشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید طرح های بسیار ارزشمندی در البرز اجرایی شده است، ادامه داد: اکنون سرانه تخت های بیمارستانی البرز از عدد 4 دهم تخت به 1.6 تخت ارتقاء پیدا کرده و این امر در دوران دولت یازدهم صورت گرفته است.

قاضی زاده هاشمی به اظهارات خود در سال گذشته در بیمارستان کمالی که منجر به سوء برداشت برخی رسانه ها شد، اشاره کرد و گفت: در نظر داشتم از ارتقا کیفیت خدمات دهی در این بیمارستان یاد کنم، ولی به گونه دیگری برداشت شد.

وی افزود: در این استان شهرداران همکاری خوبی با دولت دارند، ولی در برخی شهرها چنین تعامل سازنده ای مشاهده نمی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: مردم در استان البرز از برخی امکانات زیرساختی محروم هستند چراکه برخی از مردم در سایر استان ها که در زادگاه خود بوده نتوانستند زندگی خود را اداره کنند به حاشیه نشینی در البرز روی آورده و نیازمند امکانات هستند.

وی گفت: حدود 80 درصد واجدین شرایط در البرز پای صندوق های رای حاضر شدند و 67 درصد این جمعیت به دکتر روحانی رای دادند که این اقدام آنها نشان از اعتماد دوباره مردم به دولت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز پیشرفت های بسیار خوبی داشته و به زودی جزو بهترین دانشگاه های کشور و بین الملل قرار خواهد گرفت.

این مسئول گفت: امید است کمتر از 2 سال آینده 3 بیمارستانی که وعده داده شده در البرز به مرحله اجرا برسد و در عین حال زمینه حضور بخش خصوصی نیز فراهم شود.

وی افزود: در البرز همراهی با بخش خصوصی بیشتر از سایر استان ها است و 5 هزار تخت برای 5 سال آینده باید در البرز مورد بهره برداری قرار گیرد که باید از تعامل بخش خصوصی و خیرین نیز برای تحقق این امر استفاده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان انرژی اتمی اقدامی را آغاز کرده که اگر این طرح اجرایی شود البرز در درمان بیماری سرطان های پیشرفته در کشور بی نظیر خواهد بود.

وی گفت: از جمله مناطقی که به شدت نیازمند توجه است البرز و حواشی آن است که اگر این امر مد نظر قرار نگیرد، مشکلات اجتماعی فراوانی در این استان و کشور خواهیم داشت.