۰ نفر

دیدار وزیر کار با خانواده‌های کشته شدگان معدن آزادشهر

۴ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۱۲
کد خبر: 195620
دیدار وزیر کار با خانواده‌های کشته شدگان معدن آزادشهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین گزارش تیم حقیقت‌یاب معدن آزادشهر تهیه و تدوین شده است و ما بدون تعارف با مقصران اصلی این حادثه برخورد قانونی خواهیم کرد.

 علی ربیعی عصر امروز در دیدار با خانواده جانباختگان معدن زمستانی یورت آزادشهر در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: در تلاشیم تا گزارش معدن منصفانه و با شجاعت تهیه شود و گزارش و اقدامات انجام شده در جلسه هیئت دولت مطرح شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: برقراری احکام مستمری سریعاً صادر شده و خانواده‌هایی که انحصار وراثت آنها مشخص شود دیه آنان فوراً پرداخت می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قول می‌دهیم مراقب فرزندان و همسران جانباختگان باشیم.
ربیعی یادآور شد: با وزیر راه و شهرسازی هماهنگ شده و مقرر گردید اگر خانواده‌ای از جانباختگان مسکن ساخته و بدهکار است بدهی آن از طرف دولت پرداخت شود و یا اگر مایل است در واحدهای مسکن مهر آزادشهر ساکن شود به آنان واگذار گردد و در صورت عدم تمایل مبلغ 50 میلیون تومان حق مسکن به آنان پرداخت می‌کنیم.
وی افزود: هر تصمیمی در مورد حادثه پلاسکو گرفته شود در مورد حادثه معدن نیز تسری خواهیم داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این معدن نماد خاص است و ما باید آن را پاس بداریم تا روح انسانیت گرامی داده شود و درد و رنج کارگری و کارگران فراموش نگردد.
ربیعی گفت: در سالجاری با کارگران معدن نمادسازی ملی خواهیم کرد تا شجاعت و دلاوری‌های آنان در یادها باقی بماند.
وی تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان مجدداً در کنار این خانواده‌ها خواهیم بود زیرا طبق دستور رئیس‌جمهور مقرر شده مرتباً با خانواده جانباختگان در ارتباط باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستور پرداخت 24 میلیون تومان را سریعاً صادر نموده و افزایش مستمری نیز به اندازه قانونی مقرر شده و تمام کارگران معدن که هر گونه بیمه به جز بیمه معدن داشته‌اند در 15 سال گذشته باطل گردیده و برای آنان بیمه معدن صادر می‌شود.
ربیعی افزود: در طرح‌های اشتغال‌زایی ما در سالجاری خانواده‌های جانباختگان معدن در اولویت خواهند بود و کلینیک تأمین اجتماعی رامیان با نام درگذشتگان حادثه معدن زمستانی یورت آزادشهر در آینده احداث می‌شود.
وی گفت: ما درد بی‌پدری را درک می‌کنیم و می‌دانیم کار برای جان و با جان کار کردن توسط معدن‌چیان چقدر سخت است و جانباختن این مردان زحمتکش با این نحو خوب نبود.