۰ نفر

زاکانی: کشور وضعیت بحرانی دارد /تامین اجتماعی در حال ورشکستگی است

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
کد خبر: 188362
زاکانی: کشور وضعیت بحرانی دارد /تامین اجتماعی در حال ورشکستگی است

دواطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شرایط کشور در موقعیتی است که در تامین اجتماعی با ورشکستگی مواجهیم.

علیرضا زاکانی دواطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، گفت: اگر بعد جنگ الگوی اقتصاد آزاد را گرفتیم یا دوم خرداد الگوی توسعه سیاسی را عاریه گرفت، سهل الوصول بود و ماحصلش این شد که 6 برنامه کشور بر این مدار ترسیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: یک الگوی دیگر خاستگاهش انقلاب اسلامی است که آن الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است که زحمت دارد و دیکته از روی دست دیگران نیست و باید خود بسازیم و تولید کنیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پیشرفت ایرانی اسلامی پایه و اساس علم و فرهنگ و پیشران نظام فرهنگ تعلیم و تربیت است. در داخل کشور دو الگو مطرح می‌شود، یکی به خارج کشور نگاه می‌کند و می‌گوید نیاز به سرمایه و تکنولوژی خارجی داریم، الان در سال 96 این راه پاسخ خودش را پیدا نکرد.

زاکانی با بیان اینکه حکایت امروز ما با دنیا این است که ما را نیازمند می‌دانند، گفت: در نگاه دوم می‌شود بدون توجه به هیچ یک از مولفه‌های نگاه نوع اول از رکود خارج شد.

وی تاکید کرد: موقعیت کنونی کشور وضعیت بحران است و چراغ‌های خطر روشن شده است. شرایط کشور در موقعیتی است که در تامین اجتماعی با ورشکستگی مواجهیم و دارایی کمتر از 9 درصد تعهد است.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری راه برون رفت از این مشکلات را توجه به امکانات و اقتضائات کشور دانست و گفت: اگر بخواهد در کشور اتفاقی بیفتد، باید کانون تولید را وسط قرار دهیم و همه چیز را برای تولید بگذاریم.