۰ نفر

مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۷
کد خبر: 177649
مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

مدارس برخی از استانهای کشور یکشنبه اول اسفند ماه تعطیل هستن.

تعطیلی برخی مدارس کردستان به علت برودت هوا برای دومین روز متوالی

آموزش و پرورش کردستان با صدور اطلاعیه ای مدارس تعدادی از شهرستان های استان را در مقاطع مختلف برای نوبت های صبح و بعدازظهر یکشنبه یکم دی تعطیل اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، به دلیل لغزندگی معابر، برودت شدید هوا و حجم وسیع برف در معابر عمومی و بسته بودن برخی از مسیرهای روستایی، روز یکشنبه یکم اسفند 95 کلیه مقاطع تحصیلی و مدارس شهرستان های سقز، بانه و منطقه زیویه در سطح شهر و روستا و در نوبت صبح تعطیل است.

هم چنین آغاز بکار کلیه مدارس سطح شهر و متوسطه اول و دوم روستایی مریوان ساعت 9 صبح بوده و مدارس ابتدایی روستایی مریوان نیز در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه در شهرستان بیجار و منطقه کرانی نیز مراکز پیش دبستان و مدارس ابتدایی سطح شهر و کلیه مدارس روستایی در نوبت صبح تعطیل اعلام می گردد .

 

مدارس برخی شهرهای خوزستان تعطیل شد

ستاد مدیریت بحران خوزستان طی اطلاعیه ای مدارس و مراکز آموزش عالی در 22 شهرستان را به دلیل پدیده گرد و غبار روز یکشنبه اول اسفند را تعطیل اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان شامگاه شنبه اظهار کرد: بنا برتصمیم ستاد مدیریت بحران استان مدارس نوبت صبح و عصر و مراکز آموزش عالی به جز شهرستان های ایذه، باغملک، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان در همه شهرستان ها از جمله اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، اندیمشک، دزفول، رامشیر، خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، شادگان ، شوش ، گتوند، رامهرمز ، هویزه، هفتکل، آعاجاریو شوشتر فردا یکشنبه تعطیل هستند.

فرامند هاشمی زاده افزود: ساعت پایان کار ادارات این شهرستان ها نیز تا ساعت 12 یکشنبه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در پی ورود توده گرد و غبار به خوزستان از صبح شنبه مدارس بیش از 13 شهرستان تعطیل شد. ساعت کاری ادارات نیز در برخی شهرستان ها از جمله اهواز، باوی، کارون و شوش تا ساعت 12 اعلام شده است.

 

تعطیلی برخی مدارس آذربایجان غربی در یکشنبه

 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برخی از مدارس استان به علت بارش برف، یخبندان و کولاک در روز یکشنبه /اول اسفند/ تعطیل است.
مهدی محمدپور شامگاه شنبه افزود: مدارس سیلوانا و صومای برادوست در تمامی مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه تعطیل است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی مدارس ارومیه در مناطق روستایی تحت پوشش نواحی یک و 2 آموزش و پرورش است، فقط مدارس ابتدایی (روستایی) و متوسطه دوره اول (روستایی) این شهرستان در اول اسفند ماه تعطیل خواهد بود.
به گفته محمدپور در مناطق انزل، نازلو و سردشت شروع کلاس های درس مدارس با یک ساعت تاخیر همراه خواهد بود و در بوکان نیز مدارس ابتدایی شهری و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل و متوسطه دوره اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.
 
تعطیلی برخی از مدارس خراسان شمالی
مسوول روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از تعطیلی برخی از مدارس این استان در روز یکشنبه به سبب برودت هوا و یخبندان معابر خبر داد.
نقی هجرتی امروز  در بجنورد بیان داشت: همه مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی، استثنایی، متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها درنوبت صبح و عصر فردا در شهرستان فاروج تعطیل هستند.
وی گفت: همچنین مدارس شهرستان اسفراین در همه مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و استثنایی در نوبت صبح و عصر تعطیل است.
مسوول روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: امروز هم شماری از مدارس شهرستان‌های استان به سبب بارش برف و برودت هوا تعطیل بود.
هجرتی گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس شهرستان‌های خراسان شمالی از طریق رسانه‌های عمومی استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تغییرات جوی هوا در خراسان شمالی علاوه بر تعطیلی مدارس باعث مسدود شدن محور بجنورد به آشخانه و لغو پروازهای فرودگاه بجنورد شد.

 

مدارس اردبیل برای دومین روز متوالی تعطیل شد

به دنبال سرما و یخبندان بعد از بارش برف دو روز گذشته مدارس در برخی مقاطع و شهرهای استان اردبیل برای دومین روز متوالی در روز یکشنبه تعطیل شد.

به‌دنبال سرما و یخبندان بعد از بارش برف دو روز گذشته مدارس در برخی مقاطع و شهرهای استان اردبیل برای دومین روز متوالی در روز یکشنبه تعطیل شد.

براساس اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل در روز یکشنبه، یک اسفندماه مدارس در اردبیل، ارشق، خلخال، سرعین، نمین و نیر در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی، در هیر پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در مشگین‌‌شهر، لاهرود و کوثر پیش دبستانی تعطیل است.

همچنین در روستاهای اردبیل و نمین تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل، در روستاهای کوثر ابتدایی تعطیل است و در ارشق و خلخال متوسطه دوره اول و دوم ساعت 9 صبح آغاز و در مشگین شهر و لاهرود نیز به جز پیش دبستانی که تعطیل بوده سایر مقاطع تحصیلی ساعت 9 صبح شروع خواهند شد.

امروز نیز بارش برف سنگین و برودت هوا مدارس اردبیل را در نوبت صبح و عصر در مقاطع و شهرهای مختلف به تعطیلی کشاند به طوری که در مرکز استان اردبیل تمامی مدارس و دانشگاه‌ها در مقطع صبح تعطیل و تمامی ادارات به جز دستگاه‌های خدمات رسان اردبیل ساعت کاری خود را با 2 ساعت تاخیر آغاز کردند که در شهرستان‌ها نیز شاهد تعطیلی مدارس و تاخیر در شروع کار ادارات بودیم.

 

برخی مدارس استان بوشهر تعطیل هستند

بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، تمام مقاطع تحصیلی گناوه و بندرریگ روز یکشنبه به دلیل گرد و خاک تعطیل هستند.

مدارس روستاهای بردخون (مغدان، آبکش و شهنیا) هم به دلیل آبگرفتگی، فردا تعطیل هستند.

 

برخی از مدارس آذربایجان شرقی فردا یک شنبه تعطیل شدند

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: برخی از مدارس آذربایجان شرقی فردا یک شنبه به جهت بارش برف و سرمای شدید هوا تعطیل شدند.

نادر فکورنیا گفت: به دنبال بارش برف، برودت هوا و یخبندان فردا یکشنبه شیفت قبل ازظهر  مدارس مقطع پیش دبستانی مناطق شهری و روستایی شهرستان کلیبر  تعطیل اعلام می شود.

وی سپس ادامه داد: مدارس مقطع ابتدایی و استثنایی مناطق شهری و روستایی نیز با یک ساعت تاخیر راس ساعت ۹ شروع خواهند شد. بقیه مدارس طبق روال عادی دایر خواهند بود.

فکورنیا افزود: تمام مدارس بخش سراجوی شهرستان مراغه  نیز فردا تعطیل اعلام می شود. مدارس بخش مرکزی شهرستان مراغه طبق روال عادی دایر خواهند بود.

 

بارش برف و برودت هوا برخی مدارس استان زنجان را تعطیل کرد

بنا به اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با توجه به بارش برف و برودت شدید هوا مدارس برخی نواحی و مناطق استان زنجان فردا(یکشنبه) تعطیل شد.

 با توجه به بارش برف، کولاک شدید و برودت هوا مدارس مقطع ابتدایی ناحیه یک و دو زنجان، ایجرود،سجاس رود و بخش مرکزی خدابنده فردا یکشنبه یک اسفند تعطیل است.

در حال حاضر دمای هوای شهر زنجان ۱۴ درجه زیر صفر است و بسیاری از معابر شهر زنجان لغزنده است.

همچنین محورهای زنجان-تهم-چورزق و زنجان-دندی - تخت سلیمان مسدود است.

 

سیلاب مدارس برخی مناطق کرمان را به تعطیلی کشاند

رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان از تعطیلی مدارس برخی مناطق استان کرمان به دلیل وقوع سیلاب و تبدیل مدارس به ستاد اسکان موقت خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، امید سلاجقه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کرمان گفت: در اثر وقوع سیلاب برخی مدارس به ستاد اسکان موقت تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: بر این اساس فردا یکشنبه اول اسفند تمامی دوره های تحصیلی شهرستان بردسیر به دلیل آبگرفتگی معابر و تبدیل آنها به ستاد اسکان موقت تعطیل است.

سلاجقه یادآور شد: تمامی دوره های تحصیلی مدارس بخش نگین کویر شهرستان فهرج هم به دلیل خطر سیل و تبدیل مدارس به ستاد اسکان تعطیل است.

 

برخی مدارس شرق استان گلستان یکشنبه تعطیل است

مدیر روابط‌عمومی آموزش و پرروش استان گلستان گفت: به علت برودت هوا، برخی مدارس شرق استان گلستان در مناطق کوهستانی یکشنبه اول اسفند ماه تعطیل است.

قربانعلی بذرافشان اظهار داشت: با توجه به شدت سرما و یخبندان، براساس هماهنگی با ستاد بحران های شهرستان‌ها، مدارس همه مقاطع صبح و عصر در مناطق کوهستانی و صعب العبور شرق استان گلستان در شهرستان‌های گالیکش، آزادشهر، رامیان و مینودشت امروز یکشنبه تعطیل است.

وی افزود: مدارس کوهستانی و سخت‌گذر شهرستان گالیکش در روستاهای لیرو، کیارام، پنو، فرنگ، سیجان، قوشه، چشمه، پادلدل و کندسکوه امروز یکشنبه تعطیل است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرروش استان گلستان تصریح کرد: در شهرستان مینودشت، دانش‌آموزان روستاهای دوردست پس از دوزین و قلعه‌قافه در صورت یخبندان با یک‌ساعت تاخیر در مدارس حاضر شوند و بقیه مدارس دایر است.

بذرافشان گفت: در شهرستان رامیان هم صبح یکشنبه مدارس روستاهای ویرو، کشکک، رضی و الهادی به علت سرما و یخبندان تعطیل است.

وی اظهار کرد: با توجه به شدت سرما و یخبندان، مدارس روستاهای نراب، سیب چال، وامنان، کاشیدار، رحیم‌آباد و نرگس‌چال شهرستان آزادشهر هم یکشنبه اول اسفند ماه تعطیل است.

 

تاخیر در شروع مدارس استان مرکزی

آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد : تمامی مدارس ابتدایی شهر و روستای شهرستان های اراک، تفرش و خمین با تاخیر و در ساعت 9 صبح آغاز به کار خواهند کرد.

همچنین مدارس همه دوره های تحصیلی شهر و روستای شهرستان های شازند، خنداب، کمیجان، فراهان و منطقه سربند در ساعت 9 صبح دایر هستند.