۰ نفر

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

ایرلاین آسمان اصلا تقاضای پرواز به اروپا را نداشته است

۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۵
کد خبر: 163140
ایرلاین آسمان اصلا تقاضای پرواز به اروپا را نداشته است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت هواپیمایی آسمان تقاضای مجوز برای پرواز به اروپا از سازمان هواپیمایی کشوری نداشته است.

رضا جعفر زاده اظهار کرد که به دنبال انتشار خبری توسط یکی از خبر گزاری‌های خارجی مبنی بر ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی آسمان به اروپا، لازم است اذعان شود که این شرکت در حال حاضر نه پروازی در آن مسیر دارد و نه تقاضایی از سازمان هواپیمایی کشوری داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، وی با بیان اینکه چنانچه این کشور تقاضای بر قراری پرواز به فضای اتحادیه اروپا را بگیرد یقینا الزامات آن را رعایت خواهد کرد، گفت: این موضوع آن طور که خبرگزاری مذکور نقل کرده است ارتباطی با مباحث خرید هواپیما ندارد و به نوعی پرداختن به حاشیه هاست.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از کمیسیون اروپایی در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شده است، اعلام کرده که هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان فاقد استانداردهای ایمنی بین‌المللی هستند و به دلیل مسائل ایمنی پرواز هواپیماهای این شرکت بر فراز اروپا ممنوع است.

خطوط هوایی آسمان که یک شرکت خصوصی است سومین شرکت هوایی بزرگ ایران به شمار می‌رود و اخیرا اقدام به خرید ۲۰ هواپیمای مسافربری از صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن کرده است.

این شرکت از ادغام چند شرکت کوچک‌تر تشکیل شده و پروازهای داخلی و بین‌المللی دارد.

ایران در پی لغو تحریم‌های بین‌المللی به منظور نوسازی ناوگان هوایی‌اش برای خرید نزدیک به ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری به ارزش نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار با بوئینگ و ایرباس به توافق هایی رسیده است.