۰ نفر

دریافتی مددجویان کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۰:۱۹
کد خبر: 162000
دریافتی مددجویان کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق قرار است از سال آینده دریافتی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 20 درصد افزایش پیدا کند.

سیدمحمدمهدی فرشادان امروز- شنبه- با بیان اینکه این کمیسیون مصادف با روز جهانی معلولان ماده‌ای را در راستای حمایت از معلولان تصویب کرده است، افزود: براساس این مصوبه دولت موظف است درسال آینده و از ابتدای برنامه ششم توسعه دریافتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دهد که این افزایش حداقل 20 درصد از حقوق و مزایای آنها براساس مصوب شورای عالی کار و تامین اجتماعی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نماینده مردم سنندج در مجلس بیان کرد: در شرایط کنونی میزان پولی که مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بسته به تعداد خانوارشان دریافت می‌کنند، حدود 50 تا 80 هزار تومان است.

فرشادان افزود: حال براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق 20 درصد از حقوق و مزایای مددجویان مبتنی بر مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی از سال اول برنامه ششم توسعه مازاد بر دریافتی قبلی، باید به این افراد مستمری پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه متذکر شد: سال آینده اگر فرضا دریافتی یک خانوار یک میلیون و 100 هزار تومان باشد، مستمری دریافتی آنها از 50 هزار تومان به 220 هزار تومان، افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: در روز جهانی معلولان این موضوع خبر خوبی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود.