۰ نفر

شرکت‌پست برای‌واگذاری مسترکارت بین‌المللی‌قرارداد بست

۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶
کد خبر: 140162
شرکت‌پست برای‌واگذاری مسترکارت بین‌المللی‌قرارداد بست

وزیر ارتباطات از واگذاری مسترکارت‌های بین‌الملل شرکت پست خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های قطبی در جمع خبرنگاران حاضر شده و به ارائه توضیحاتی در خصوص پست پرداخت.

وی در صحبت‌های خود عنوان کرد: از سال‌ها قبل بر اساس اصل ۴۴ تصمیماتی درباره خصوصی‌سازی شرکت پست صورت گرفته و مطالعاتی در این حوزه شروع شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در این میان ما مطالعاتی در مورد کشورهای مختلفی که پست را خصوصی کرده بودند انجام داده و تجربه آنها را مورد بررسی قرار دادیم. پس از این مطالعات مشخص شد خصوصی‌سازی پست فشارها را با مشکلاتی مواجه می‌کند و بخصوص در شهرهای کوچک و مناطق محروم اشکالاتی به وجود می‌آید که بر اساس آنها این کشورها در موارد متعدد مجبور به بازگرداندن شرکت خود به بدنه دولتی شده بودند.

واعظی ادامه داد: بر همین اساس با همکاری کمیسیون‌های صنایع و اصل ۴۴ مجلس مذاکرات و پیگیری‌هایی صورت گرفت تا ما در ایران در این حوزه به گونه دیگری برخورد کنیم. بر همین اساس در مجلس مصوب شد در حوزه پست یک اپراتور دولتی در کنار دو اپراتور خصوصی به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت پست دولتی در برخی موارد مانند نقاط مرزی و روستایی که فعالیت در آنها توجیه اقتصادی ندارد، گفت: پس از این دو اپراتور بخش خصوصی نیز در حوزه پست خواهیم داشت که مقدمات این امر فراهم شده و شرایط آن در کمیسیون تنظیم مقررات تدوین شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به خدمات هوشمند پست و طراحی آنها، اظهار کرد: بر اساس سرویسی که از امروز ارائه آن آغاز شده مقاصد ماموران پستی رصد شده و مشخص است که در نهایت مرسوله به چه کسی تحویل داده می‌شود.

واعظی در عین حال یادآور شد: بر این اساس امکان ارائه این خدمات در ۶۵۰ شهر فراهم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توافقاتی که میان شرکت پست و یک کشور خارجی برای ارائه مسترکارت ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: پس از برجام در حوزه‌های مختلف از جمله پست، مخابرات، زیرساخت و سازمان فناوری فضایی برای همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شده و اکنون بر این اساس اقداماتی در زمینه ارائه مسترکارت‌های بین‌المللی خرید کالا صورت خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات همچنین به بهره‌گیری از IT در خدمات پستی اشاره کرد و گفت: هر آنچه این ارتباط نزدیک‌تر شود سرعت و دقت در انجام کارها افزایش پیدا خواهد کرد.

واعظی با اشاره به اینکه انتظارات امروز مردم از پست با آنچه در ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته وجود داشته، یکسان نیست، افزود: بر اساس سرویس‌های جدید مردم می‌توانند ساعت دریافت مرسولات خود را اعلام کرده و در زمانی که دریافت بسته‌های پستی برای آنها راحت‌تر است خدمات مدنظر خود را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین، گفت: تجارت الکترونیک از ماموریت‌های جدی پست به شمار می‌رود که اکنون در بسیاری از کشورها حجم تجارت الکترونیک به شدت افزایش یافته و در ایران نیز این فعالیت‌ها رو به گسترش است.