۰ نفر

روند افزایشی طلا آهسته شد

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 308514
روند افزایشی طلا آهسته شد

قیمت طلا روز پنج‌شنبه که ارزش دلار پس از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا اندکی بالا رفت، تغییر چندانی نداشت و در محدوده قیمت اخیرش ماند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۲۳.۷۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۲۳۳.۲۶ دلار که بالاترین قیمت در دو ماه و نیم گذشته بود، پیشروی کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در ۱۲۲۶.۹۰ دلار ایستاد.

گزارش نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا نشان داد سیاست‌گذاران این بانک درباره لزوم افزایش بیشتر هزینه‌های استقراض اتفاق‌نظر دارند. این گزارش انتظارات برای پایبندی کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا به موضع خود برای تحکیم سیاست پولی و افزایش بیشتر نرخ‌های بهره را تقویت کرد.

بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته نرخ‌های بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری افزایش داد و اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹، چهار دور و در سال ۲۰۲۰ یک دور دیگر نرخ‌ها را افزایش دهد.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار و بازده اوراق قرضه پشتیبانی می‌کند و قیمت طلا را با افزایش هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، تحت فشار منفی قرار می‌دهد.

به گفته پیتر فانگ، مدیرمعاملات شرکت وینگ‌فانگ در هنگ کنگ، طلا به دقت روند حرکت دلار آمریکا و بازارهای سهام را دنبال می‌کند، اما تاثیرپذیری بیشتری از دلار دارد. انتظار می‌رود در شرایطی که ارزش دلار تحکیم شده است، قیمت طلا در معاملات روز جاری حدود دو دلار نوسان داشته باشد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز پنج‌شنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب، به بالاترین رکورد خود در یک هفته اخیر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز پنج‌شنبه از صعود باز ماندند و شاخص ا MSCI بورس‌های آسیا – اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۴ درصد افت کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری همچنان عقبگرد به محدوده ۱۲۰۸ تا ۱۲۱۷ دلار را هدف گرفته زیرا موفق نشده مقاومت در مرز ۱۲۳۵ دلار را بشکند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۴.۵۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۸۳۱.۵۰ دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۰۶۹.۷۵ دلار رسید.