۰ نفر

صف مردم برای خرید ارز

ارز مسافرتی چند؟

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 292412
ارز مسافرتی چند؟

تعداد محدودی از صرافی های خیابان فردوسی نسبت به فروش ارز طبق دستور العمل بانک مرکزی اقدام می‌کنند و همین امر موجب تشکیل صفهای نسبتا طولانی مقابل این صرافی ها شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با آزاد شدن خرید و فروش ارز در صرافی‌ها تعداد اندکی از صرافی‌های خیابان فردوسی به دستورالعمل بانک مرکزی عمل کرده و نسبت به خرید و فروش اقدام می‌کنند.

این درحالی است که اکثر صرافی‌های این خیابان همچنان تابلو خرید و فروش ارز نداریم را روی شیشه‌های خود نصب کرده‌اند.

مردمی که قصد سفر خارجی دارند در خیابان فردوسی تقریبا از تمام صرافی‌ها سوال می‌کنند که از کجا می‌توانند ارز مسافرتی بخرند و آنها هم پاسخ می‌دهند که کمی بالاتر از چهار راه استانبول چند صرافی ارز می‌فروشند.

یکی از صرافی‌هایی که ارز مسافرتی می‌فروشند با ازدحام جمعیت مواجه شده و مردم در تلاش برای ورود و خرید ارز هستند. قیمت فروش ارز مسافرتی در این صرافی 10 هزار و 400 تومان اعلام شده است درحالی که نرخ فروش ارز در بازار ارز در صرافی‌های دیگر 10 هزار و 500 تومان است؛ البته نرخ دلار معاملاتی دلالها در کوچه پس کوچه‌ها 100 تومان بالاتر و 10 هزار و 600 تومان است.

صرافی‌ها در حالی قیمت فروش ار مسافرتی را 10 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند که بانک مرکزی آنها را مجاز به فروش ارز با یک درصد بالاتر از نرخ بازار ثانویه کرده بود.