۰ نفر

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: منتظر کاهش محسوس قیمت دلار نباشید

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲
کد خبر: 246835
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: منتظر کاهش محسوس قیمت دلار نباشید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نگرانی‌ها و التهاباتی که از بابت افزایش قیمت دلار در بازار به وجود آمده است، گفت: با توجه به روندی که در بازار ارز در ماه‌های اخیر وجود دارد، به نظر می‌رسد که باید قیمت دلار در بودجه97 واقعی‌تر در نظر گرفته شود.

احمد انارکی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار داشت: ممکن است که قیمت دلار در آینده نزدیک تا حدودی فروکش کند اما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت آن کمتر از 4 هزار و 200 تومان شود و بنابراین مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه باید این موضوع را در نظر بگیرد و قیمت دلار را در بودجه به قیمت واقعی آن نزدیک کند.

او تاکید کرد که قیمت 3500 تومانی دلار در لایحه بودجه با واقعیت های بازار همخوانی ندارد.

به گفته انارکی محمدی، واقعی شدن قیمت دلار مطالبه جدی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است و به نظر می رسد این موضوعی است که مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده باید نگاه جدی تری به آن داشته باشد.

نماینده کرمان و رفسنجان در مجلس در ادامه افزود: حدود یک ماه پیش که قیمت دلار افزایش یافت، این تلقی وجود داشت که سال نو میلادی و کریسمس در این رشد قیمت تاثیر داشته و این انتظار وجود داشت که بعد از آن ایام، قیمت ارز فروکش کند که این اتفاق نیفتاد.

انارکی محمدی با اشاره به سخنان رییس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت دلار در بهمن ماه گفت: در شرایطی که به روزهای پایانی سال و عید نوروز و افزایش مسافرت ها نزدیک می شویم، به نظر می رسد که این پیش بینی چندان درست نباشد و قیمت دلار کاهش محسوسی نیابد.

او با تاکید بر اینکه دولت می تواند قیمت و بازار ارز را کنترل کند، عنوان کرد: البته ظاهرا دولت اقدامی در این رابطه انجام نمی دهد و این سوالی است که باید از مسئولان ذیربط پرسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شائبه وجود دارد که دولت عمدا بازار و قیمت ارز را کنترل نمی کند تا قیمت ها در بازار آزاد همچنان افزایشی باشد و از محل مابه التفاوت قیمت ارز مبادله ای و ارز آزاد، کمبود بودجه خود را جبران کند که باید مسئولان به این شائبه ها پاسخ روشنی بدهند.