۰ نفر

افزایش قیمت طلا بعد از نشست فدرال رزرو

بیت کوین مانع افزایش قیمت طلا نشد/ ژانویه۲۰۱۸ ماه طلایی برای فلز زرد

۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۳۲
کد خبر: 238120
بیت کوین مانع افزایش قیمت طلا نشد/ ژانویه۲۰۱۸ ماه طلایی برای فلز زرد

پیش بینی می‌شود قیمت طلا که پس از اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبه‌رو شده است به صعود خود ادامه خواهد داد.

قیمت طلا پس از اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. برای هفته گذشته قیمت طلا با افزایش 0.7 درصدی روبرو شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، فدرال رزرو آمریکا در نشست چهارشنبه نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2017 میلادی افزایش داده و پیش بینی می شود طی سال آینده نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

به نظر می رسد افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر آن هم پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی غیر منطقی به نظر می رسد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اظهارات برخی مقام های ارشد فدرال رزرو درباره وضعیت نرخ تورم تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و کاهش ارزش دلار داشته است. به نظر می رسد فدرال رزرو طی ماه های آینده با سرعت مورد انتظار سرمایه گذاران اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهد کرد.

رشد 9 درصدی طلا در یک سال اخیر

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 9 درصد رشد داشته است. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت و تقاضای طلا داشته است.

نکته قابل توجه این است که قیمت طلا در سال 2017 میلادی در شرایطی با افزایش روبرو شده که فدرال رزرو 3 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

بیت کوین مانع افزایش قیمت طلا نشد

از سوی دیگر رشد شاخص سهام و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین نیز نتوانسته است مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نوسانات ارزش دلار و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا طی ماه های آینده داشته باشد.

پیش بینی می شود قیمت طلا در ماه ژانویه 2018 میلادی نیز روندی کاملا صعودی داشته باشد. تجربه سال های اخیر نشان می دهد که قیمت طلا معمولا در ماه ژانویه با افزایش همراه شده است.

از سوی دیگر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل موثری برای قیمت طلا خواهد بود.

روند صعودی قیمت طلا پس از نشست فدرال رزرو ادامه خواهد یافت

در شرایطی که قیمت طلا پس از اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو نیوز اعلام کرده اند که عدم وجود سیگنال قوی پس از نشست فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال 2018 میلادی می تواند عامل مثبتی برای قیمت طلا در روزهای آتی باشد.

فدرال رزرو در نشست اخیر خود نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2017 میلادی افزایش داده است. قیمت طلا روز سه شنبه پیش از افزایش نسبی، با افت زیادی روبرو شده و به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است.

نزدیک به 70 درصد کارشناسان به افزایش قیمت طلا امید دارند

در نظرسنجی این هفته 19 کارشناس اقتصادی وال استریت شرکت کرده اند که از این تعداد 13 نفر معادل 68 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 4 نفر معادل 21 درصد اعلام کردند قیمت طلا در این مدت کاهش می یابد و 2 نفر معادل 11 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم 1055 نفر شرکت کردند که از این تعداد 598 نفر معادل 57 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو می شود. 341 نفر دیگر معادل 32 درصد تاکید کردند قیمت طلا با کاهش همراه خواهد بود و 116 نفر معادل 11 درصد نیز اعلام کردند  قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی هفته گذشته 53 درصد کارشناسان اقتصادی وال استریت به کاهش قیمت طلا رای دادند. 47 درصد سرمایه گذاران مین استریت نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

از ابتدای امسال تاکنون 60 درصد پیش بینی های کارشناسان مین استریت و 58 درصد پیش بینی های وال استریت درست بوده است.

افزایش قیمت طلا بعد از نشست رزرو منطقی است

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: قیمت طلا معمولا پس از افزایش نرخ بهره آمریکا با افزایش روبرو می شود. علت این مساله آن است که قیمت طلا طی هفته های گذشته تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش بهره آمریکا با افت روبرو شده است. با توجه به اینکه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای بازارهای بین المللی شگفت آور نبوده، افزایش قیمت طلا پس از نشست اخیر فدرال رزرو منطقی است.

احتمال شکست سطح مقاومتی  1276 دلار بالا است

به نظر می رسد سطح مقاومتی مهم و حساس قیمت طلا در روزهای آینده 1276 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

البته برخی از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که افزایش ارزش دلار می تواند طی روزهای آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.