۰ نفر

قیمت طلا به ۱۲۹۱ دلار رسید

۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶
کد خبر: 233536
 قیمت طلا به ۱۲۹۱ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۹۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که بعد از انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو آمریکا که نشان داد برخی سیاستگذاران نگران نرخ پایین تورم هستند ارزش دلار تحت فشار قرار گرفته است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1291 دلار و 50 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 0.2 درصد کاهش داشته است. قیمت هر اونس طلای آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 0.1 درصد کاهش به 1291 دلار و 10 سنت رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد در این باره گفت: «اشتهای سرمایه گذاران برای طلا حتی بعد از انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو و لحن نه چندان تهاجمی این مذاکرات باز هم پایین است. این لحن برای بازگرداندن قابل توجه سرمایه گذاران به بازار کافی نبوده است.»

«سرمایه گذاران همچنان اندکی محتاط عمل می کنند زیرا هنوز احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر وجود دارد.»

بر اساس صورت مذاکرات منتشر شده، بسیاری از سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا انتظار دارند که نرخ بهره در «کوتاه مدت» افزایش یابد.

اما برخی از اعضای بانک مرکزی آمریکا در مورد چشم انداز تورم ابراز نگرانی کرده و تاکید نموده اند که قبل از تصمیم گیری در مورد زمان افزایش های آینده نرخ بهره باید نگاهی به آمارهای اقتصادی ماه های پیش رو بیاندازند.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار و رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود و با افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد کاهش مواجه بود.

در بین سایر فلزات گرانبها قیمت نقره امروز با نیم درصد رشد به 17 دلار و 14 سنت رسید. قیمت پلاتین هم با 0.2 درصد رشد به 934 دلار و 74 سنت رسید.

قیمت پالادیوم 0.1 درصد کاهش داشت و 1010 دلار و 75 سنت معامله شد.