۰ نفر

نایب رییس اتاق بازرگانى، صنایع و معادن و کشاورزى:

عدم رقابت‌پذیرى مانع پیشرفت صنایع شده/ کمبود بهره‌ورى عامل بروز بحران‌هاى کشور است

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 273347
عدم رقابت‌پذیرى مانع پیشرفت صنایع شده/ کمبود بهره‌ورى عامل بروز بحران‌هاى کشور است

نایب رییس اتاق بازرگانى، صنایع و معادن و کشاورزى در جشنواره ملى بهره‌ورى با اشاره به نام گذارى سال جارى مبنى بر حمایت از کالاى ایرانى اظهار کرد: حمایت از کالاى ایرانى غیر از رقابت پذیر کردن کالاى ایرانى و افزایش بهره‌ورى امکان پذیر نیست.

اقتصادآنلاین- فاطمه اکبرخانى؛ آیین بزرگداشت روز ملى بهره‌ورى و نهمین جشنواره ملى بهره‌ورى، امروز با حضور و مشارکت مقامات مختلف کشورى، فعالان اقتصادى، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و واحدهاى تولیدى در محل اتاق بازرگانى، صنایع و معادن و کشاورزى ایران برگزار شد. در این مراسم حسین سلاح‌ورزى با بیان این که عمدتا سیاست‌ها و راهکارهاى ارائه شده توسط دولت در راستاى افزایش بهره‌ورى و یا ایجاد فضاى کسب و کار نبوده است تصریح کرد: تاکنون سیاست دولت انتخاب اجبارى کالاى ایرانى مطرح بوده است.

او ادامه داد: در ٥٠ سال گذشته شاخص بهرورى صفر بوده اما بعد از انقلاب نیز هدف ما در این زمینه به طور کامل محقق نشده است.

نائب رییس کمیسیون تخصصى اتاق بازرگانى با تاکید بر این که بحران‌هاى کشور به دلیل عدم و یا کمبود بهره‌ورى است خاطرنشان کرد:  بحران آب و زیست محیطى که از طریق حمل و نقل ایجاد شده به این دلیل است که ما هیچ راهى براى افزایش بهره‌ورى در این زمینه‌ها انجام نداده ایم.

وى در پایان اضافه کرد: پیشنهادم به این جشنواره این است که ضمن برگزارى برنامه‌هاى ارزیابى و سنجش شرکت‌هاى برتر، یک کنفرانس تشکیل داده تا این موضوعات در آن مطرح و راهکارهایى تبیین شود.

در این مراسم جایزه بهترین محل کار به شرکت‌هاى شاتل، ایران خودرو و شرکت هلدینگ توسعه معادن روى ایران اهدا شد.

همچنین لوح سپاس مسابقه برترین توان در اجرا به شرکت‌هاى نفت پارس و هلدینگ توسعه معادن روى تعلق گرفت.

در این راستا جایزه مسابقه تجربه‌هاى موفق به بانک کشاورزى و انصار، شرکت هلدینگ روى، شرکت امدادخودرو، شرکت مهندسى پارس، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، شرکت نفت پارس و گروه خودروسازى سایپا اختصاص داده شد.

در پایان تندیس ملى بهره‌ورى به شرکت هلدینگ توسعه معادن روى ایران که رتبه اول در این جشنواره را کسب کرده بود، داده شد.