۰ نفر

راه‌اندازی یک واحد صنعتی چقدر سرمایه می‌خواهد؟

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱
کد خبر: 254976
راه‌اندازی یک واحد صنعتی چقدر سرمایه می‌خواهد؟

برآوردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که در 9 ماهه امسال متوسط سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد صنعتی در کشور حدود 50 میلیارد ریال (49.9 میلیارد ریال) بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس بررسی ها از آمارنامه های وزارت صنعت، در 9 ماهه امسال چهار هزار و 158 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری به میزان 207 هزار و 398.4 میلیارد ریال و اشتغال 68 هزار و 171 نفر صادر شد.

این آمار در همسنجی با پارسال 6.7 درصد در تعداد، 25.8 درصد در سرمایه گذاری و 19.2 درصد در اشتغال رشد داشته است.

از این تعداد پروانه بهره برداری صادره، 2 هزار و 327 فقره آن پروانه بهره برداری ایجادی و هزار و 831 فقره آن پروانه بهره برداری توسعه ای است.

 پروانه بهره برداری ایجادی برای راه اندازی واحدهای جدید صنعتی صادر می شود و پروانه بهره برداری توسعه ای به توسعه واحدهای فعال صنعتی اختصاص دارد.

** اصفهان، پیشتاز پروانه های بهره برداری صنعتی صادره کشور

برپایه این گزارش، بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان ها، مربوط به استان اصفهان با 362 فقره و کمترین تعداد آن با 15 فقره به استان خراسان جنوبی تعلق دارد.

بیشترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه های بهره برداری صادره را استان خراسان رضوی با 33 هزار و 961.9 میلیارد ریال و سهم 16.4 درصدی به خود اختصاص داده است.

همچنین بالاترین اشتغال ایجاد شده را استان اصفهان با 6 هزار و 468 نفر به خود اختصاص داده است.  این آمارها مربوط به مناطقی است که از طریق سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت به صدور مجوز اقدام کرده اند.