۰ نفر

تولید ظروف یکبار مصرف ۳برابر افزایش یافت

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰
کد خبر: 220395
تولید ظروف یکبار مصرف ۳برابر افزایش یافت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و افزایش تقاضا برای خرید ظروف یکبار مصرف به منظور توزیع نذورات، میزان تولید این ظروف به ۳ برابر افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سیدرحیم مقیمی اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به ایام محرم و افزایش میزان نذورات و افزایش تقاضا برای خرید ظروف یکبار مصرف برای تامین بازار و مواجه نشدن با کمبود کالا میزان تولید این اقلام افزایش می یابد.

وی در خصوص خرید سفره های یکبار مصرف زیرپله ای با شروع ایام پرمصرف این کالا هشدار داد و تصریح کرد: سفره های تولید شده در کارگاه های غیرمجاز، به دلیل نداشتن استاندارد، می توانند ضرر جانی به همراه داشته باشند.

مقیمی، رنگ کرمی این کالا را نشانه اصلی غیراستاندارد بودن آن ذکر کرد و گفت: مصرف کنندگان باید کالایی را خریداری کنند که برند آن بر روی ظروف و سفره یک بار مصرف حک و علامت استاندارد هم دریافت کرده باشد.

رئیس اتحادیه صنف پلاستیک با اشاره به آشفتگی بازار در خصوص عرضه سفره ها و ظروف غیراستاندارد به خصوص در ایام نزدیک به محرم ادامه داد: سازمان بازرسی کشور، برای مقابله با این معضل باید نظارت بیشتری داشته باشد.

مقیمی، کربنات استفاده شده در این قبیل کالاها را دلیل رنگ تیره و غیراستاندارد بودن آن دانست و افزود: یکی دیگر از علائم سفره های غیراستاندارد، قیمت کم آن است که به دلیل استفاده زیاده از کربنات، هزینه هایش کاهش و قیمت آن نیز کم می شود.

وی شفافیت را از نشانه های اصالت کالا دانست و گفت: ظروف یکبار مصرفی که با نام گیاهی عرضه می شود نیز، کذب است.

مقیمی در خصوص تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه بر اجناس تولیدی گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، در برخی از آنها ناخالصی مواد بیشتر شده که همین امر بر سلامت اجناس تاثیر گذار بوده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون از مردم خواست برای تهیه ظروف یک بار مصرف از مراکز عرضه معتبری که تحت نظارت اتحادیه فعالیت می کنند، خریداری کنند.