۰ نفر

معاون وزیر راه:

سامانه آماری وزارت راه وشهرسازی از مهر فعال می‌شود

۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۰۲
کد خبر: 218412
سامانه آماری وزارت راه وشهرسازی از مهر فعال می‌شود

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیرراه و شهرسازی می گوید: نسخه اول سامانه یکپارچه اطلاعات آماری وزارت راه و شهرسازی از مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «امیر امینی» عصر سه شنبه در جلسه کمیته آماری وزارت راه وشهرسازی که با حضور رئیس مرکز آمار ایران برگزار شد، افزود: در سال های 1392 و 1393 که کار خود را در این وزارتخانه آغاز کردیم ، ارائه آمارهای مورد نیاز از سازمان ها و شرکت های تابعه 10 تا 15 روز زمان می برد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه بخش بزرگی از پرو‍‍ژه های عمرانی کشور را این وزارتخانه مدیریت می کند، گفت: ارائه آخرین اطلاعات مورد نیاز این پروژه ها به مردم و مسئولان یکی از مهم ترین وظایف ما در این وزارتخانه است.

امینی با بیان اینکه پیش از این گردآوری آمار در وزارت راه و شهرسازی با سختی زیادی انجام می شد، گفت: دلیل آن نبود ارتباط مناسب سازمان های تابعه با ستاد مرکزی وزارتخانه بود و با برنامه ریزی مناسب هم اکنون بسیاری از داده های آماری به سامانه وزارت راه وشهرسازی منتقل و پس از گردآوری مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: سامانه داشبورد مدیریت وزارت راه و شهرسازی به منظور ارائه آخرین و مهم ترین شاخص ها، آمار و اطلاعات حمل و نقل و مسکن و شهرسازی طراحی شده است.

امینی گفت: با توجه به تنوع اطلاعات و آمار در این سامانه دسته بندی هایی طراحی شد و به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل 105 داشبورد طراحی شده که 36 داشبورد آن جاده ای است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: به عنوان مثال تا پایان مرداد، 96 درصد کالاهایی که توسط انواع مدل های حمل ونقلی در کشور جابجا شد شامل 90 درصد جاده ای ، 10 درصد ریلی و 9 صدم درصد هوایی بوده است.

به گفته وی، در این سامانه مساله حمل ونقل یکپارچه، وضعیت بار مسافر و ترانزیت به سهولت قابل مشاهده و دسترسی است؛ به عنوان مثال در ترازیت ریلی نسبت به برنامه امسال عقب تر هستیم، اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این بخش رشد داشتیم.

وی در پایان بر روزآمدی سامانه آماری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تمام اطلاعات آماری موجود در این وزارتخانه از هفته آینده به صورت روزانه بروز شود.

 در این جلسه ارایه نسخه قطعی سامانه B1، رونمایی از نسخه جدید کتاب مگادیتای وزارت راه و شهرسازی شامل شناسنامه تمامی شاخص ها و اقلام آماری بخش حمل و نقل،مسکن و شهرسازی انجام شد.