۰ نفر

معاون وزارت جهاد کشاورزی:

یک هزار هکتار گلخانه امسال در کشور احداث شده است

۲۹ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۱۱
کد خبر: 171532
یک هزار هکتار گلخانه امسال در کشور احداث شده است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مقرر شده بود امسال، یک هزار و 500 هکتار گلخانه در کشور احداث شود که از ابتدای سال 95 تاکنون یک هزار هکتار آن احداث شده است.

محمد علی طهماسبی، چهارشنبه در آیین تجلیل از برترین های سال 94 بخش کشاورزی استان فارس در شیراز افزود: هر 2 ماه یک مرتبه از طریق سامانه نظارت و پایش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گزارش کار در این زمینه دریافت می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، یکی از اهداف اصلی توسعه کشت گلخانه ای را صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری دانست و گفت: در کشت گلخانه ای بهره وری بیشتر از فضای باز است و استان فارس نیز از جمله استان هایی است که به دلیل وضعیت اقلیمی و خشکسالی های پی در پی می تواند به سمت کشت گلخانه ای برود.

طهماسبی با بیان اینکه قرار است گیاهان دارویی جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قلمداد شود، اظهار داشت: استان فارس از مستعدترین استان های کشور برای توسعه گیاهان دارویی است.

وی افزود: با توجه به اقلیم مناسب فارس برای کشت گیاهان دارویی و همچنین خشکسالی سال های گذشته در این استان، بحث کشت گیاهان دارویی باید در دستور کار قرار گیرد.

** نهال های آلوده به مناطق دیگر منتقل نشود 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در فصل کاشت نهال قرار داریم گفت: باید بسیار دقت کنیم که نهال های آلوده به مناطق دیگر منتقل نشود.

طهماسبی افزود: نهال اساس کار در تولید است و چنانچه اجازه دهیم نهال های آلوده جا به جا شوند هرچه سرمایه گذاری کرده ایم از بین می رود.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه می شود که از ارسال نهال آلوده به استان های کشور جلوگیری شود، نهال آلوده از دیگر استان ها تهیه نشود و همچنین نهال آلوده در بین دهستان و شهرستان ها جا به جا نگردد.