۰ نفر

شرکت حمل ونقل ریلی مسافری حومه‌ای تشکیل می‌شود

۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹
کد خبر: 168047
شرکت حمل ونقل ریلی مسافری حومه‌ای تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت راه و شهرسازی را موظف به تشکیل شرکت حمل ونقل ریلی مسافری حومه‌ای کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه ماده 64 این لایحه را با 141 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر این اساس به‌منظور تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در این زمینه و تسریع و تسهیل اجرای پروژه‌ها و افزایش رضایتمندی و اقبال عمومی از خدمات ارائه‌شده در این نوع
حمل و نقل:

الف- سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در احداث و بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی درون‌شهری و برون‌شهری به مانند سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده و مشمول کلیه قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد بود.

ب- مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی علاوه بر معافیت‌های مذکور ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

همچنین بر اساس تبصره این ماده وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه‌ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومه‌ای و ساخت خطوط مستقل حومه‌ای در زیرمجموعه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد. این شرکت با همکاری شهرداری‌های مربوطه متولی کلیه امور حمل و نقل ریلی مسافری در کشور است. فعالیت شرکت‌های قطارهای شهری به طور مستقل در امور توسعه حمل و نقل ریلی حومه بلامانع است. اساسنانه شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه‌ای به مدت 6 ماه پس از تصویب این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.