۰ نفر

جایگزینی ۴۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده

از نوسازی تاکسی‌های فرسوده چه خبر؟

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 305039
از نوسازی تاکسی‌های فرسوده چه خبر؟

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده که از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانک‌های عامل، وزارت کشور و گمرک به مرحله اجرا درآمد و چندین بار نیز به دلیل پرداخت نشدن معوقات گمرک به شرکت خودروساز، متوقف شده بود، این روزها به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به دلیل مشکلات تولید به وضعیت شرکت خودروساز وابسته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی، آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت: 4 هزار و 500 نفر سال گذشته فرآیند ثبت نامشان را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد برای 1000 نفر پیش فاکتور صادر شده و در مرحله تحویل خودرو هستند و باقی افراد نیز تا پایان سال خودرو هایشان را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دیگر اقدامی تحت عنوان نوسازی تاکسی‌های فرسوده در حال حاضر ، با سرعتی که قبلا انتظار داشتیم وجود ندارد، گفت: جلسات بسیاری با خودروساز و وزارت صنعت برگزار کردیم اما به واسطه نوسانات قیمت ارز و مشکلات تولید خودرو ، تولیدات شرکت‌های خودروساز به شدت پایین آمده است که طبیعتا این امر نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: این تعهد از جانب خودروساز داده شده است که تمامی این 4 هزار و 500 نفری که ثبت نامشان تکمیل شده تا پایان سال خودروهایشان را تحویل بگیرند اما از طرف شرکت خودرو ساز هنوز هیچ برنامه‌ایی برای ثبت نام جدید اعلام نشده است. به عبارت دیگر تعهدات قبلی در حال انجام است ولی از تعهدات جدید خبری نیست.

ضامنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت ثبت‌نام تاکسی برلیانس نیز اشاره کرد و گفت: پیش فاکتور حدود پانصد دستگاه تاکسی برلیانس صادر شده است که از این تعداد ۲۵۰ دستگاه آن از ابتدای آغاز این طرح به متقاضیان تحویل داده شده است. اما ادامه این طرح منوط به وضعیت شرکت خودرو ساز است. در حال حاضر نیز در این زمینه هیچ مشکلی از طرف اتحادیه تاکسیرانی وجود ندارد و بایستی وضعیت شرکت خودروساز مشخص شود.