۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ؛

830پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح می‌شود

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸
کد خبر: 295967
830پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افتتاح 830 پروژه عمرانی در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان و ... همزمان با هفته دولت به ارزش ریالی 3300 میلیارد تومان در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نعمت الله ترکی ، در تشریح 830 پروژه عمرانی که ظرف هفته جاری در سطح استان تهران افتتاح خواهد شد، گفت: بالاترین تعداد پروژه افتتاحی در میان شهرستان‌های استان تهران متعلق به شهرستان تهران است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح روند توسعه بخش بهداشت و درمان در سطح استان تهران گفت: تا پیش از دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان شرایط حادی داشتیم که این شرایط در شهرستان‌های پیرامونی تهران بسیار بدتر بود؛ اما خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم با سفرهای استانی رئیس جمهوری توانستیم در حوزه بهداشت و درمان گام‌های موثری در استان تهران برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در حال حاضر برای جبران کمبودها در سطح استان تهران در حوزه بهداشت و درمان ساخت بیمارستان‌ها در شهرستان‌های استان تهران در دستور کار قرار گرفته به شکلی که بیمارستان شهرستان قدس 55 درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشته است. بیمارستان‌های شهرستان‌های ملارد، شهریار، رباط کریم و اسلامشهر نیز هر یک پیشرفت‌های فیزیکی بین 40 تا 60 درصد را پشت سر گذاشته‌اند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب در شهرستان‌های غرب و جنوب استان تهران تا پایان سال 1398 در هر یک از شهرستان‌ها یک بیمارستان احداث خواهد شد. در شهرستان قرچک که در جنوب استان تهران قرار دارد نیز یک بیمارستان وجود داشت و احداث بیمارستان دیگری در حال پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در شهرستان ورامین نیز یک بیمارستان وجود داشت و بیمارستان جدید دیگری هم با ظرفیت 400 تختخواب به زودی احداث خواهد شد. بر این اساس تلاش شده که تا پایان برنامه ششم توسعه هر یک از شهرستان‌های استان تهران حداقل یک بیمارستان داشته باشند تا در حوزه بهداشت و درمان خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود.

ترکی در خصوص بیمارستان‌های سطح شهرستان تهران نیز گفت: 14 بیمارستان جایگزین در تهران در حال ساخت است که هر یک پیشرفت فیزیکی 40 تا 60 درصد را پشت سر گذاشته‌اند. منابع مالی ساخت این بیمارستان‌ها از محل منابع دولتی، مردمی و خیرین تامین شده است و با احداث این بیمارستان‌ها قطعا سرانه استان تهران به تناسب کشور در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.