۰ نفر

در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران مطرح شد:

افزایش چک‌های برگشتی در شهرداری تهران/تداوم تراکم فروشی در شهر

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 280985
افزایش چک‌های برگشتی در شهرداری تهران/تداوم تراکم فروشی در شهر

دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با حضور شهردار و برخی اعضای شورای شهر عصر دوشنبه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ ابراهیم شیخ معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران در این همایش با بیان اینکه تلاش شده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شهری زیست‌پذیر با شهروندان مشارکت‌پذیر داشته باشیم، گفت: در حوزه منابع انسانی اقدامات گسترده‌ای در جهت ارتقاء و سطح بهره‌وری، از نیروی انسانی داشته‌ایم؛ از جمله ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری، ساماندهی نحوه حضور، آموزش، ارتقای دانش کارکنان و... که امیدواریم در حوزه ساماندهی نیروی انسانی، تحولات خوبی در پیش داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر تحولی در ابتدای راه دشواری‌هایی دارد اما برای تحولات اساسی باید این سختی‌ها را تحمل کرد زیرا عاقبت خوبی دارد.

در ادامه این همایش مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳، هاجوی شهردار منطقه ۷، محمدرضا سلطانی‌نژاد شهردار ناحیه یک منطقه ۸ ، پنل تخصصی در خصوص چالش‌های شهر تهران برگزار کردند.

مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ گفت: همانطور که دولت نمی‌تواند از درآمدهای نفت بگذرد، شهرداری تهران هم نمی‌تواند از درآمدهای ناپایدار بگذرد.

وی با بیان اینکه تحریم ها می تواند برهزینه و شیوه مدیریت شهرداری تاثیر بگذارد گفت: باید برای مواجهه با این اتفاق و پیامدهایی که دارد خود را آماده کنیم و برنامه ریزی های عملیاتی و اجرایی در این حوزه داشته باشیم.

سلیمی با بیان اینکه طی یک سال گذشته تاکید بر افزایش درآمدهای پایدار داشتیم اما این اتفاق به خوبی انجام نشده است گفت: همچنان با فروش زمین و سرمایه کسب درآمد می کنیم و روش های ناپایدار شهرداری ها امورات خود را می گذرانند.

شهردار منطقه سه با بیان اینکه همانطور که دولت نمی تواند از درآمد نفت بگذرد شهرداری هم برای اداره خود نیازمند صدور پروانه ساخت است وگرنه با مشکل مواجه می‌شود گفت: هزینه هایی که در شهرداری می‌شود نیز منطقی نیست در حالی که شهرداری برای چابک سازی، کارها را به پیمانکاران واگذار کرده شاهد آن هستیم که نیروها نیز در شهرداری افزایش پیدا کرده است.

چک‌های برگشتی در شهرداری زیاد است

در ادامه پنل تخصصی شهرداران مناطق، سمیه هاجوی شهردار منطقه ۷ گفت: چک‌های برگشتی در شهرداری افزایش پیدا کرده و این در حالی است که می‌توانیم با بسته‌های تشویقی و تخفیف، انگیزه شهروندان را برای برگرداندن این چک‌ها و افزایش درآمدهای شهرداری افزایش دهیم.

وی در خصوص نوسازی بافت فرسوده تصریح کرد: شهرداری به طور کامل بسته‌های تشویقی خود را در حوزه بافت فرسوده انجام می‌دهد، اما سایر ادارات مانند آب و فاضلاب، این خدمات رایگان یا با تخفیف را انجام نمی‌دهند و مانع مشارکت مردم می‌شوند.

شهردار منطقه ۷ پیشنهاد داد: امکان گشایش پرداخت بدهی پیمانکاران به صورت نقد و کارگزاری، داده تا معضلات این بخش حل شود.

هاجوی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های نیمه تمام مناطق با تخصیص بودجه اندکی قابل حل است، اما برخی نیاز به حضور بخش خصوصی دارد، گفت: عدم ثبت مالی پروژه‌های مشترک سبب شده رغبتی برای انجام این پروژه‌ها نباشد.

وی همچنین در خصوص ساماندهی نیروهای انسانی افزود: درخواست می‌شود قراردادهای یکپارچه برای پرسنل بسته شود و همگی حق دسترسی به اتوماسیون اداری را داشته باشند.

مشکل مازاد نیرو در شهرداری

در ادامه این نشست محمدرضا سلطانی نژاد شهردار ناحیه یک منطقه ۸ با بیان اینکه مازاد نیرو در شهرداری ها یکی از مشکلات اساسی است و گاهی در مکانی که ۳۸ نفر نیرو لازم داریم، ۱۰۰ نیرو وجود دارد گفت: بسیاری از پیمانکاران تمایلی به ادامه همکاری ندارند.

وی افزود: ما نیاز داریم قوانینی پشتیبان شهرداران ناحیه باشد زیرا در اکثر محاکم قضائی حکم به ضرر شهرداران ناحیه داده می شود.

در ادامه مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ به جایگاه مهم سازمان مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: می توان با استفاده از اعتبارات مشارکت های مردمی، بسیاری از پروژه ها را به سرانجام رساند.

در ادامه شهردار منطقه ۷ آرزو کرد امشب در مسابقات جام جهانی، ایران یک صفر پیروز شود که مجری برنامه از شهردار خواست مسابقات را پیش بینی کند که محمد افشانی گفت امیدوارم ایران ۲ بر صفر برابر پرتغال به پیروزی برسد.