۰ نفر

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تهران ۲هزار واگن مترو می‌خواهد/ معاونت حمل و نقل کار خاصی نکرده است!

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 273148
تهران ۲هزار واگن مترو می‌خواهد/ معاونت حمل و نقل کار خاصی نکرده است!

به گفته رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر، تهران به دو هزار واگن معادل ۱۰هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد علیخانی در پاسخ به این سوال که 630واگن مترو قول داده شده از سوی دولت، سال ۹۸ به خطوط مترو اضافه می‌شوند و در کوتاه مدت وضعیت تغییری نخواهد کرد، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قرارداد ساخت بسته‌اند نه خرید، همین اقدامات هم اگر انجام نشود، دیگر هیچ وقت اجرایی نخواهد شد، باید از یک جایی شروع شود اما تحویل آن‌ها از 15 ماه به بعد شروع می‌شود، اما در کل تهران به دو هزار واگن معادل ده هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی ادامه داد:  البته این به معنی نیست که باید حتما منتظر آن‌ها باشیم.  اقدامات دیگری در کنار سایر فعالیت‌ها مثل گذشته صورت می‌گیرد و تعداد کمی در این مدت جایگزین می‌شود. از محل صرفه جویی سوخت و بند قاف وزارت نفت واگن‌هایی قرار است تامین شود. جلساتی با مسوولان شرکت بهینه‌سازی سوخت داشتیم که اگر اعتبار قول داده شده از سوی آن‌ها تامین شود اتفاقات خوبی در این بخش می‌افتد.

علیخانی همچنین درباره عملکرد معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: معاونت حمل و نقل در این حوزه کاری نکرده و این پیشرفت‌ها ربطی به آنها ندارد. زود است که فعلا عملکردشان را قضاوت کنیم تا الان که اقدام خاصی نداشته‌اند. فعلا خط 7را راه بیندازند بس است!