۰ نفر

اعضای شورا تصمیم نهایی را در انتخاب شهردار می‌گیرند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
کد خبر: 267735
اعضای شورا تصمیم نهایی را در انتخاب شهردار می‌گیرند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجموع کنش‌گری تک تک ما اعضا در خصوص انتخاب شهردار باید منجر به این شود که مردم به این نتیجه برسند که این اعضای شورا هستند که تصمیم نهایی را می گیرند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد سالاری در پنجاه و نهمین جلسه شورا گفت : بعد از استعفای شهردار سابق، شورا ساز و کاری را تدوین کرد و فرایند انتخاب  شهردار را اعلام نمود .

وی ادامه داد : چندین مرحله از ساز و کار تدوینی سپری شد و از بین 28 نفر، بیست نفر و نهایتا 7 نفر از کاندیداها مشخص شدند. مطابق همین سازو کار ها مقرر شد این دوستان برنامه های خود را اعلام کنند.

سالاری افزود:  با توجه به حساسیتی که  منصب و مسند شهرداری تهران دارد و ساختار سیاسی اداری کشور تمامی توجهات عموم مردم، رسانه ها و فعالان سیاسی و مسئولان کشور به فرایند تصمیم گیری اعضای شورا است.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا خاطر نشان ساخت: این روزها متاسفانه در فضای عمومی شائبه ای  نهادینه می‌شود که تصمیمات شورا خارج از اعضا و نهاد شورا اتخاذ می‌شود و این بداخلاقی دارد شکل می‌گیرد که بر روی یک یا چند کاندیداد اجماع شده و این فرایند انتخاب  نمایشی است.

وی خطاب به ریاست شورا گفت: امروز از شما به عنوان رییس تقاضا می‌کنم که مجموع کنش گری تک تک ما ها باید منجر به این شود که مردم به این نتیجه برسند که این اعضای شورا هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند گرچه فعالان سیاسی حق دارند از کسی حمایت کنند.اما همه بایستی به یقین برسند که ما به عنوان نمایندگان مردم داریم تصمیم می‌گیریم و اینگونه نباشد که با طرح یک کاندیدای خاص دیگران دلسرد شوند و شان و جایگاه شورا زیر سوال برود.