۰ نفر

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

شهرداری مسوول ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که صاحب دارد نیست/ اولویت ما بازنگری طرح تفصیلی است

۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 257166
شهرداری مسوول ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که صاحب دارد نیست/ اولویت ما بازنگری طرح تفصیلی است

به گفته معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شهر که متعلق به یک نهاد و یا شخص است به عهده شهرداری نیست و خود فرد یا نهاد باید درجهت ایمن‌سازی آن اقدام کند.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ مهدی حجت در پاسخ به این سوال که چه تعداد پروژه قرار است در 6ماه نخست سال آینده در این حوزه تکمیل و یا آغاز شود به اقتصاد آنلاین گفت: ما در حوزه معماری و شهرسازی  پروژه ای اجرا نمی‌کنیم؛ در حقیقت تعدادی کارهای تحقیقاتی انجام می دهیم که آن‌ها منجربه به تصمیم گرفتن در بعضی از زمینه‌ها می شود و در اختیار مناطق یا معاونت‌هایی که کار اجرایی می کنند قرار داده می‌شوند.  حوزه معماری شهرسازی یک حوزه ستادی است که فکر تولید می کند تا مشخص کند شهر باید چگونه حرکت کند.

وی ادامه داد: البته بالغ بر 60، 70 پروژه در حوزه شهرسازی داریم که مشاورینی روی آنها کار می کنند. حاصل کار تحقیقی آنها  تبدیل به آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی می شود که ما آنها را به مناطق ابلاغ می‌کنیم. اما بزرگترین برنامه ما برای شش ماهه اول سال آینده بازنگری طرح تفصیلی است.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: به معاونین معماری و شهرسازی مناطق اعلام کردیم تا نقاط قوت و ضعف منطقه خودشان را شناسایی و  به ما اعلام کنند این اطلاعات مقدمه‌ای است برای ما تا اگر خواستیم طرح تفصیلی  را بازنگری کنیم با اتکا به این اطلاعات باشد.

او همچنین در واکنش به ادعای کم‌کاری نهادهای دولتی در ایمن‌یازی ساختمان‌های خود گفت: اگر فرض کنم فرمایش شما درست است باید این طور تحلیل و توضیح بدهم که آن ساختمان‌هایی که برای دولت است اولا پول ایمن سازی‌شان را باید دولت بدهد که غالبا نمی توانند بگیرند یا اگر بگیرند خرج مسائل دیگری می‌کنند. آنجا محل کارشان است نه خانه، اگر خانه خودشان بود به ایمن‌سازی آن توجه می‌کردند.

حجت اضافه کرد: صراحتا  اعلام می‌کنم که شهرداری مسئول ایمن سازی بناهایی که خود صاحب دارد نیست. تمام مدارس، بیمارستان‌ها و کلانتری‌ها صاحب دارند. ما صاحب ساختمان‌های نا ایمن شهرداری هستیم و برنامه داریم که به ترتیب در اولویت قرار داده و آن‌ها را بازسازی یا مرمت کنیم اما باید اعتبار آن تامین شود. چه برای دستگاه دولتی چه خصوصی اولین چیزی که باید رعایت شود، ایمن‌سازی محلی است که وارد آن می‌شوند.