۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

تهیه اطلس مطالعات اجتماعی به کجا رسید؟/ لزوم کاهش تمرکز شهرداری بر روی آسیب‌های اجتماعی تهران

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۲
کد خبر: 253682
تهیه اطلس مطالعات اجتماعی به کجا رسید؟/ لزوم کاهش تمرکز شهرداری بر روی آسیب‌های اجتماعی تهران

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شهرداری باید تمرکز خود را بر آسیب‌های اجتماعی کم‌تر کند زیرا متولی آن بهزیستی است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ الهام فخاری در پاسخ به این سوال که تهیه و تدوین اطلس مطالعات اجتماعی در دوره گذشته به کجا رسید، به اقتصادآنلاین گفت: می‌خواستند اطلسی را تهیه کنند، اقداماتی را مرکز مطالعات انجام داد و اقداماتی هم شورای اجتماعی کشور در سطح عالی‌تر در دولت انجام داده است. البته در حال حاضر مشکل ما کمبود دیتا نیست.

وی ادامه داد: ما در ارزیابی‌ها گزارش‌های مفصل و مبسوطی داریم اما اینکه کدام منطقه در چه وضعیتی است و یا دقت کار در چه حدی، هنوز نمی‌دانم. قرار است ابتدا در  کمیسیون تخصصی و بعد در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: باور ما این است که از رویکرد آسیب محور در حوزه فرهنگی اجتماعی به رویکرد بهزیستی و توانمندسازی بخش هنوز آسیب ندیده جامعه تغییر رویه دهیم.

فخاری معتقد است: آن تکه جامعه اگر توانمندتر باشند قابلیت همکاری‌های مدنی در قالب سازمان‌های مردم نهاد به بقیه بخش‌ها را دارد و خود یک ارزش اجتماعی است. فکر می کنیم باید سرمایه گذاری‌مان بر روی مهارت افزایی شهروندان باشد. متولی حوزه آسیب اجتماعی بهزیستی است. اقدامات گذشته قابل تقدیر است اما باید تمرکزمان را در حوزه آسیب اجتماعی کمتر کنیم.