۰ نفر

انگیزه برای حل مشکلات مردم کم شده است

بی‌عرضگی مدیران شهری در گرفتن حقشان از دولت

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 247002
بی‌عرضگی مدیران شهری در گرفتن حقشان از دولت

به گفته محسن هاشمی اگر مسئولان شهرداری از مبالغ مصوب برای کمک به شهر استفاده نکنند نشان‌دهنده بی عرضگی آن‌ها است.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: در دولت دو میلیارد یورو برای تامین واگن‌های متروی کلانشهرها تصویب شده که به نرخ امروز بیش از حدود 8 تا9 هزار میلیارد تومان است، این عدد بالایی است که هیچ وقت یادآوری نمی‌شود.

وی ادامه داد:  اتفاقا این موضوع را قالیباف از آقای جهانگیری تقاضا کرد چرا که خط شش و هفت احتیاج به واگن دارد و آقای جهانگیری این را با درخواست آقای قالیباف تصویب کرد که این خودش عدد بسیار زیادی است اگر شهرداری تهران و وزارت کشور این مصوبه دولت را اجرایی کند که البته من خبر دارم مناقصه آن برگزار شده به زودی می‌توانیم واگن های مترو را تامین کنیم.

ریس شورای شهر تهران گفت: در ضمن این را بدانید که ما در قوانین بودجه فاینانس‌های مصوب برای حمل و نقل عمومی داریم از جمله فاینانس برای خط شش و هفت که عددش حدود 470 میلیون یورو است و این باید مسیرش را طی کند تا قابل استفاده شود  اگر مسئول شهرداری این مبالغ را استفاده نکنند بی عرضگی آن‌ها است، باید از این امکاناتی که به صورت قانونی در اختیارمان گذاشته می شود استفاده بهینه کنیم این توان مدیران شهرداری را می رساند مخصوصا رده میانی چون عمدتا این کارها را باید رده‌های میانی مدیریت شهرداری دنبال کنند.

به گفته او به دلیل کم‌کاری بعضی از مدیران که متاسفانه انگیزه‌هایشان در حل مشکلات مردم کم شده قوانین نقد نمی‌شوند.همین الان نزدیک 15، 16 هزار میلیارد تومان مصوبه قانونی از طرف مجلس و دولت داریم که در اختیار شهرداری است بعد آن را نقد نمی کنیم ولی از آن طرف صد میلیارد تومان بلیط مترو بزرگ می‌شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که با این مبلغ چه تعداد واگن می شود خرید،تاکید کرد: دو هزار واگن می‌توان تهیه کرد،هزارتای آن برای تهران و هزارتای دیگر برای ۷کلان‌شهر است. در توافقی که بین قالیباف و وزارت کشور در دوره گذشته گرفته شده هزار واگن تهران به 630 تبدیل شده،شهردار گذشته خود برای ۴۰۰و دولت برای ٦٣٠واگن تلاش‌هایی کردند اما به نتیجه نرسیده است من از آقایان می خواهم که این موضوع را سرعت بدهند چون نیاز جدی داریم.