۰ نفر

افشین حبیب‌زاده:

شهرداری نسبت به حادثه تخریب خانه در منطقه۱۸ تهران کم‌دقتی کرده است

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
کد خبر: 246437
شهرداری نسبت به حادثه تخریب خانه در منطقه۱۸ تهران کم‌دقتی کرده است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ماموران شهرداری به هنگام تخریب خانه ای در منطقه ۱۸ که منجر به مرگ‌یک شهروند شد، کم دقتی کردند، نسبت به عملکرد آنها تذکر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، افشین حبیب زاده روز یکشنبه در سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران و گفت: متأسفانه هفته گذشته پس از تخریب بخشی از املاک باقیمانده تملک شده توسط شهرداری منطقه 18، پیکر احدی از شهروندان که ظاهراً در گودالی در آن خانه شب را به صبح می‌رسانده است پیدا شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه گزارش شد این شخص از جمله مالکین ملک مذکور بوده است که به دلایل نامشخصی همچنان به زندگی خود در آن ملک ادامه داده و مأمورین شهرداری به دلیل بررسی های ناقص قبل از تخریب متوجه این موضوع نشده‌اند.

حبیب زاده ادامه داد: اگر چه هنوز زمان فوت شخص مذکور به طور قطعی از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است اما اساساً تذکر بنده به شهرداری منطقه 18 به جهت کم دقتی در بررسی‌های قبل از تخریب کامل ملک مذکور است.

حبیب زاده تاکید کرد: لازم است شهردار منطقه 18ضمن ارائه گزارش کامل از واقعه مذکور به شورای اسلامی شهر تهران هر چه سریع‌تر مأموران خاطی را شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی کند.

سازمان میراث فرهنگی با تخریب ساختمان ضلع شمالی پلاسکو مخالف است

حبیب‌زاده همچنین با حضور جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: مباحثی درباره ساخت ساختمان جدید پلاسکو مطرح می‌شود که از جمله آنها تخریب ضلع شمالی ساختمان است، این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی نسبت به  این موضوع مخالفت خود را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط ساختمان شمال پلاسکو حدود یک سال دوام آورده و بدون هیچ مشکلی ساکنان در آن مستقر هستند، تصریح کرد: طی یک سال گذشته هیچ اتفاقی نیفتاده و حداکثر 6 ماه زمان لازم است تا این ساختمان بازسازی شود و اگر تخریب صورت گیرد ظلم بزرگی در حق ساکنان ساختمان ضلع شمالی رخ داده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه مشاوری این ساختمان را بررسی کرده و مشکلی در آن وجود ندارد، گفت: نظام مهندسی ایمنی این ساختمان را تایید کرده و باید سوال شود که بنیاد مستضعفان چه اصراری مبنی‌بر تخریب این ساختمان دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری صادر کننده پروانه است و بر اساس درخواست مالک پروانه صادر می‌کند، عنوان کرد: اینکه اعلام شود ساختمان باید تخریب شود غیر ممکن است زیرا این ساختمان در حریم مدرسه ژاندارک است و میراث فرهنگی مخالفت خود را با آن اعلام کرده است.