۰ نفر

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری:

طرح صیانت از باغات باید لایه‌ای از لایه‌های طرح تفصیلی باشد

۳۰ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 246231
طرح صیانت از باغات باید لایه‌ای از لایه‌های طرح تفصیلی باشد

به گفته رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری ، طرح صیانت از باغات باید لایه‌ای از لایه‌های طرح تفصیلی باشد تا کاربر و مراجعه‌کننده براساس آن عمل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هفدهمین جلسه کمیته محیط زیست شورای شهر تهران صبح امروز با دستورکار ارائه شناسنامه باغات شهر تهران برگزار شد.

سیدآرش حسینی میلانی در ابتدای این جلسه با اشاره به مصوبه شناسنامه باغات که در  کمیسیون محیط زیست شورای شهر در دوره چهارم  است، تدوین شد،گفت: با توجه به به نزدیک شدن به پایان مهلت زمانی مصوبه جلسه حاضر جهت رفع ابهامات کارشناسی تشکیل شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر پنجم به دنبال شفافیت و پاسخگویی است و بی‌تردید طرح شناسنامه باغات تهران نیز باید بر اساس این دو مولفه تهیه واجرایی شود.

در ادامه،مشاور طرح به فرایند تهیه طرح شناسامه باغات تهران اشاره و تصریح کرد:از مجموع کل قطعات بالای ۵۰۰ متر ،۶۱۸۳ قطعه باغ شناسایی و برای ۲۷۳۵ قطعه برداشت کامل انجام شده است.که بر اساس ارزشهای اکولوژیکی و میراثی ۵۰ پلاک با اولویت تملک استخراج شده است و هم اکنون لایه باغات قابلیت استخراج گوناگونی را دارا می باشد.

دکتر صدراعظم نوری رییس کمیسیون محیط زیست نیز اظهار داشت این گزارش تصویر نسبتا جامعی از فضای سبز شهر تهران را نشان داد. هرچند که لازم است هر چه سریعتر اطلاعات آن در فرایند صدور پروانه اعمال شود  و همچنین برای تصمیم گیری مرتبط با باغات قابل استفاده باشد.  طرح صیانت از باغات باید لایه‌ای از لایه‌های طرح تفصیلی باشد تا کاربر و مراجعه‌کننده براساس آن عمل کند.در پایان مقرر شد سازمان پارک ها و فضای سبز در مهلت زمانی تعیین شده نسبت به ارسال رسمی گزارش و سند مرتبط به شورا اقدام نماید.