۰ نفر

در بیست‌ونهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مطرح شد:

ارجاع مجدد سند جامع رفاه اجتماعی به شهرداری/ بررسی انتقال شرکت ارتباط مشترک شهر از معاونت اقتصادی_مالی به معاونت برنامه‌ریزی

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۱
کد خبر: 238338
ارجاع مجدد سند جامع رفاه اجتماعی به شهرداری/ بررسی انتقال شرکت ارتباط مشترک شهر از معاونت اقتصادی_مالی به معاونت برنامه‌ریزی

بیست و نهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با حضور اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری، مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر شهرداری تهران و مشاوران کارشناسان کمیسیون‌ برگزار شد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ در این جلسه دو دستور جلسه به ریاست صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  مورد بررسی قرار گرفت.

اولین موضوع بحث انتقال شرکت ارتباط مشترک شهر از زیر مجموعه معاونت اقتصادی مالی شهرداری تهران به معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهر و امور شوراها و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات بود.

در ابتدا سیدعلیرضا اردوبادی، مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر ضمن ارائه گزارشی درباره عملکرد این شرکت گفت: این شرکت با تشکیل شورایی با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، شورای شهر، سازمان انرژی اتمی، نماینده تام‌الاختیار سازمان پارک‌ها و سازمان زیباسازی در زمینه جانمایی دکل‌ها در شهر و نظارت بر شرکت‌های ارتباطاتی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به وجود 5هزار و 841دکل در شهر تهران که زیر مجموعه این شرکت است، ادامه داد: خیلی از دکل‌های نصب شده، غیرقانونی و شبانه جاگذاری می‌شوند و تعدادی هم مربوط به مراکز نظامی هستند که ما آماری از تعداد دقیق آن‌ها نداریم.

اردوبادی همچنین به برخی از اقدامات این شرکت مثل زیباسازی دکل‌های مخابراتی و ایجاد کابین ظرفیت ارتباطات موقت برای مواقع بحرانی و قطع ارتباط اشاره کرد.

همچنین ناهید خدا کرمی، عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر این سوال را مطرح کرد که انتقال این شرکت به زیر مجموعه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و یا ابقای آن در زیر مجموعه معاونت مالی و اقتصادی چه تاثیری می‌تواند در کارکرد این شرکت داشته باشد.

در ادامه صدراعظم نوری، رییس کمیسیون، پس از استماع نظرات اعضای کمیسیون ضمن جمع‌بندی موضوع مطرح شده اظهار کرد: این شرکت سال‌ها است که در زیر مجموعه معاونت اقتصادی_مالی شهرداری تهران فعالیت کرده و تا اینجای داستان فرقی نمی‌کند که زیر مجموعه کدام معاونت باشد.

وی گفت: مسئله‌ای که اهمیت دارد، این است که پس از انتقال این شرکت به زیر مجموعه معاونت برنامه‌ریزی آن‌ها می‌خواهند چه کاری با شرکت بکنند، آیا قرار است آن را با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ادغام کنند، آیا این شرکت را منحل می‌کنند، یا اینکه این شرکت مطابق با روال سابق کار خود را ادامه می‌دهد.

رییس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تاکید کرد که این موضوع باید در جلسه‌ای با معاونان شهرداری و همچنین مسوولان این شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

رد« سند جامع رفاه اجتماعی شهرداری تهران» و ارجاع مجدد به شهرداری جهت اصلاح

دومین دستور جلسه بررسی اشکالات سند جامع رفاه اجتماعی شهرداری تهران بود.  

در ابتدا الهام امینی، دبیر کمیته سلامت این کمیسیون ضمن ارائه گزارشی به تدوین این سند انتقاد کرد. او گفت: این سند بدون توجه به وظایف قانونی شهرداری تهران مطابق برنامه پنج‌ساله و قانون شهرداری تهیه گردیده است و حتی با وجود برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون بازهم این سند قابلیت اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: این سند همچنین فاقد یک برنامه اجرایی منطبق با اهداف راهبردی و با رویکرد خدمات اجرایی است. برای مثال بعضی از اقدامات مربوط به بخش خصوصی است. در بعضی از موارد هم پروژه‌ها به عنوان برنامه عملیاتی ارائه شده‌اند مثل تاسیس و توسعه اتاق مادر و کودک در فضای عمومی.

امینی همچنین گفت که در این سند به نحوه اختصاص بودجه اشاره‌ای نشده و در عین حال با سند ملی رفاه اجتماعی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است، همپوشانی دارد.

در ادامه این جلسه نوری، رییس کمیسیون ضمن تاکید دوباره بر اشکالات این سند اعلام کرد که سند فعلی رد شده و برای اصلاح مجددا به شهرداری عودت خواهد شد و همچنین در جلسه‌ای با معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره آن بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

گفتنی است این سند همزمان با روی کار آمدن شورای پنج و شهردار شانزدهم استرداد شده اما به گفته ناهید خدا کرمی با اضافه کردن چند جدول و بازی کردن با کلمات باز به شورا و کمیسیون آمده است.