۰ نفر

پشت سر گذاشتن شصتمین روز آلوده تهران

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 238304
پشت سر گذاشتن شصتمین روز آلوده تهران

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز (یکشنبه ۲۶ آذرماه) شصتمین روز آلوده سال ۹۶ در تهران است.

لیلا نظری اقزود: وسایل نقلیه عامل اصلی آلوده شدن هوا در این روزها هستند و اگر باد و باران به داد شهروندان نرسد، روزهای آلوده ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: دیروز (۲۵ آذر) هوای تهران براساس گزارش ساعتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از دقایق ابتدایی روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود و آسمان رفته رفته آلوده‌تر شد تا در ساعت ۱۶ به آستانه هوای ناسالم برای همه و شاخص ۱۴۹ رسید.

بر اساس این گزارش، حسین شهبازی - مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امروز نیز هوا آلوده است.

وی اظهار کرد: براساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران، با برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در روز یکشنبه، تنها در برخی ساعات به‌ویژه شبانگاه وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به‌تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و وزش باد مؤثر برای برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط  در فردا (۲۷ آذر) وزش باد مؤثر در برخی ساعات دور از انتظار نیست همچنین دما طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.