۰ نفر

اولین جلسه ارائه برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران امروز برگزار شد

نجفی: قراردادهای بالای ۱میلیارد تومان شهرداری را منتشر می‌کنم/ کولایی: تهران جای زندگی نیست، به دانشجویانم می‌گویم از این شهر بروند

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۱
کد خبر: 210988
نجفی: قراردادهای بالای ۱میلیارد تومان شهرداری را منتشر می‌کنم/ کولایی: تهران جای زندگی نیست، به دانشجویانم می‌گویم از این شهر بروند

اولین جلسه ارائه برنامه پیشنهادی کاندیداهای شهرداری در محل شورای شهر تهران برگزار شد. در این جلسه محمدعلی نجفی و الهه کولایی به تشریح برنامه های خود برای شهرداری پرداختند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛  در ابتدای این جلسه محمد علی نجفی به ارائه برنامه‌های خود پرداخت که شرح مهم‌ترین صحبت‌های او بدین قرار است:

شهرداری تهران به دولت بدهکار است/ شهرداری چه لزومی دارد روزنامه سیاسی داشته باشد؟

وی گفت: در بخش مطالبات می‌بینیم که حتی چک‌های زیادی از مردم گرفته شده و تاریخ آن‌ها گذشته و کسی دنبال نکرده یا افراد ناشناسی چک‌های در وجه حامل را نقد کرده‌اند و معلوم نیست این پول‌ها چه شده؟! شهرداری رقم قابل توجهی به دولت بدهکار است.

این کاندید پست شهرداری تهران افزود: اگر شهرداری می‌‌خواهد کتاب چاپ کند چرا به ناشران بخش خصوصی نمی‌دهد؟ چه نیازی دارد که با رانت امکانات شهرداری انتشارات راه انداخته و کتابفروشی و شهر کتاب راه انداخته و بخش خصوصی که با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته‌اند را تحت فشار گذاشته‌اند و به ورشکستگی آن‌ها کمک می‌کند؟

نجفی  گفت: چه ضرورتی دارد که شهرداری یک روزنامه سیاسی داشته باشد؟ در کجای دنیا این را می‌بینید؟ البته این به این معنا نیست که همین فردا همشهری را تعطیل کنیم. اتفاقا اگر دنبال کار سیاسی بودیم مثل برخی‌ها، این روزنامه ابزار خوبی است.

وی در ادامه صحبت های خود مسئله استفاده از خدمات الکترونیک در شهرداری را مطرح کرد و گفت: تا جایی که می‌شود باید خدمات شهرداری روی وب برود و الکترونیک ارائه شود. دفاتر خدمات الکترونیک شهر به شدت از اهداف اولیه خود منحرف شده، حالا کاری ندارم که این مجوزها به چه کسانی داده شده است!

جلسه ارائه برنامه شهردار تهران

مسئولین شهرداری درباره اطلس مال گزارش بدهند/ برج باغ یکی از اشتباهات شورا بود

وی در انتقاد از اجرای طرح های برج باغ گفت: درباره اطلس مال و همچنین مال ارگ در سعادت آباد مسئولین شهری بیایند گزارش بدهند که چطور به اینها مجوز دادند؟درخت‌ها را قطع کردند ابتدا به بهانه پارکینگ و حالا تبدیل به مال شده است.

نجفی ادامه داد: طرح برج باغ یکی از اشتباهات شورای وقت بود، حتی اگر آن مصوبه درست اجرا می‌شد این مشکلات در این سطح نبود، اسمش برج باغ است و در واقع فقط برج! ما می‌توانستیم تهران را به یک باغ شهر تبدیل کنیم و امروز کار سختی است که این اتفاق بیفتد اما باید تلاش کرد.

صراحتا می‌گویم ارتباط تشکیلاتی با هیچ حزبی ندارم/ از روزی که شهردار شوم دیگر سیاسی نخواهم بود

این نامزد شهرداری تهران درباره برنامه سیاسی آینده خود گفت: با همه احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب ارتباط داشته و دارم و صراحتا اعلام می‌کنم ارتباط تشکیلاتی و تعهد آور با هیچ حزب و گروهی ندارم البته با گروهی از دوستان سابقه همکاری و دوستی بیشتری دارم.

وی افزود: اگر شهرداری شدم از همان روز اول کسوت سیاسی را از تن در می‌آورم و کسوت خدمت به شهر و شهروندان را به تن می‌کنم. امروز یک فعال و کارشناس در مسائل سیاسی هستم اما شهردار نباید سیاسی باشد.

جلسه ارائه برنامه شهردار تهران

قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری را در سایت منتشر خواهم کرد/ روابط دولت و شهرداری حسنه خواهد شد

نجفی در مورد نحوه نوع رابطه دولت با شهرداری گفت: اگر شهردار شوم بعد از چهارده سال رابطه شهرداری و دولت حسنه خواهد شد. به دنبال این هستم که ظرف یکی دو ماه آینده تمام قراردادهای شهرداری بیش از یک میلیارد تومان را روی سایت شهرداری می‌گذاریم.

وی گفت: دنبال نهادسازی و بنیان گذاشتن مواردی هستم که شورا و شهردار بعدی هم نتوانند آن را از بین ببرند و به آن عمل نکنند، مثل شفافیت در قراردادها و محرم دانستن مردم در این خصوص. باید به دنبال نقاط خالی برای کسب درآمد در شهر باشیم. من به دنبال رسیدن به پاستور از طریق بهشت نیستم. اگر این چهار سال بگذرد من از کسوت های مدیریتی کناره گیری می کنم.

جلسه ارائه برنامه شهردار تهران

پس از ارائه برنامه محمدعلی نجفی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران، اعضای منتخب مردم در شورای پنجم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به برنامه اعلام شده مطرح کردند.

سالاری

سالاری : سوالی که مطرح است این است که آیا شما با شخص رئیس جمهور و کابینه وی در آینده ارتباط خواهید داشت یا خیر؟قطعا بدون همکاری دولت نمی توان مشکلات را برطرف کرد و انتظار ما این است که شهردار آینده ارتباط نزدیکی با دولت و به خصوص دولت فعلی داشته باشد.

رسولی: سوالی که مطرح می شود این است که آیا در برنامه آقای نجفی توجهی به اقتصاد مدیریت شهری خواهد شد یا خیر؟آقای نجفی باید به صراحت اعلام کند که قطعاً از مسیر بهشت به پاستور نخواهند. ایشان باید تاکید کند که به وظایف خود عمل خواهند کرد.

علی عطا: باید مشخص شود که در حوزه شهرسازی چه برنامه هایی مدنظر آقای نجفی است.باید تغییری در حوزه شهرسازی و بحث درآمدهای آن ایجاد شود که این موضوع مورد توجه کاندیداهای شهرداری قرار بگیرد.

فراهانی : متأسفانه شاهد عدم توزیع خدمات در محلات و مناطق هستیم. براساس آمار از ۳۷۴ محله ای که در شهر تهران داریم بالغ بر ۱۰۰ محله محروم است که سرانه های هفتگانه شهرداری در آن محلات ناچیز است و براساس آمار نزدیک به دو میلیون نفر در این محلات زندگی می کنند.به طور مشخص سوال این است که آقای نجفی چه برنامه ای را برای توزیع خدمات شهری به صورت عادلانه در مناطق و محلات دارد؟یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث آسیب ها از جمله کارتن خوابی، تکدی گری و ... که این موارد در محلات زیاد شده است که باید مشخص شود که شهردار بعدی تهران چه برنامه ای را برای کاهش این آسیب ها دارد.

07

الویری: به طور مشخص آقای نجفی اعلام کند که چه برنامه ای را برای مقابله با فساد در شهرداری دارند.

حجت نظری:آقای نجفی در این زمینه باید توضیح دهند که چه برنامه ای را پیش بینی کرده اند.

الهام فخاری: ازسرمایه های اجتماعی و جوانان در شهرداری تهران استفاده نمی‌شود، متأسفانه ۱۵ سال بالاجبار این سرمایه ها بیرون گذاشته شد و امیدواریم شهردار بعدی تهران از این سرمایه ها به نحو مطلوب و شایسته استفاده کند.موضوعی که باید مشخص شود این است که آقای نجفی باید این اطمینان را به ما بدهند که حتماً تغییراتی در شهرداری ایجاد می شود چرا که مردم به خاطر تغییر در رویه به اعضای جدید رأی داده اند.

جلسه شورای

زهرا صدراعظم نوری: حدود ۱۴ سال گذشته این موارد افزایش یافته است و متأسفانه کیفیت زندگی در شهر تهران کاهش پیدا کرده است و سطح زندگی برای شهروندان مطلوب نیست.متأسفانه با جاذبه های کاذب در شهر تهران، جمعیت، افزایش یافته و شاهد مهاجرت های بی رویه در شهر بوده ایم که همین امر نیز مشکلاتی را برای شهر به وجود آورده است.مسکن های بسیار زیادی در تهران هستند که خالی است و سوالی که مطرح می شود این است که آقای نجفی چه برنامه ای را برای کنترل جمعیت و مهاجرت برای شهر تهران دارد؟

علیخانی: قاعدتا این آمارها با واقعیت همخوانی ندارد. متأسفانه این موضوع در برنامه آقای نجفی مغفول مانده است. متأسفانه آلودگی هوا و ترافیک داد صدای مردم را درآورده است که امیدواریم شهردار بعدی به این موضوعات توجه کند.

05

حسن خلیل آبادی:طبق مصوبه مجلس نام شورای شهر تهران باید شورای شهر تهران، ری و شمیرانات باشد و انتظار داریم شهردار آینده به تمامی مناطق تهران توجه داشته باشد.

تعامل خوبی فیمابین شورا و شهرداری به وجود بیاید چرا که مردم انتظار ویژه ای را از این دوره شهرداری دارند و چشم امید به آن دوخته اند.

رفتن از مسیر بهشت به پاستور مانعی ندارد اگر با رأی و اعتماد مردم باشد اما رفتن از این مسیر را رانت خواری درست نیست.

جلسه ارائه برنامه شهردار تهران

محسن هاشمی: متأسفانه تهران همانند شهری سیاه چاله شده است و وضعیت خوبی را برای حضور گردشگران ندارند. در دوره بعدی مدیریت شهری توجه ویژه ای به بحث جهانی سازی شهر تهران شود و شرایط لازم برای حضور گردشگران و بخش های مختلف از جمله ترانزیت و هتل های مناسب فراهم شود.

زهرا نژاد بهرام: در روزهای گذشته شهردار تهران اعلام کرده است که در بخش آلودگی هوا با کم کاری دولت مواجه بوده است.

وسوالی که مطرح می شود این است که آیا آقای نجفی این موضوع را قبول دارند یا خیر؟ و  اگر قبول ندارند چه برنامه ای را برای رفع آلودگی در شهر تهران خواهند داشت.

میرلوحی: باید بحث منابع ناپایدار به طور مشخص اعلام شود ضمن اینکه هزینه های پروژه ها به طور خاص اعلام شود.

متأسفانه در بخشی از پروژه ها مناقصات برگزار نمی شود و نسبت به واگذاری ها انتقاداتی وجود دارد و بهایی به بخش خصوصی داده نمی شود.

از مدیرانی که سابقه مدیریت شهری دارند استفاده می‌کنم

محمدعلی نجفی در پاسخ به سئوالات اعضای منتخب شورای پنجم: توصیه ناپذیری من درباره انتخاب مدیران است، حتما باید افراد را بر اساس معیارهای خودم تجزیه و تحلیل کنم و توانایی‌های آنان را بسنجم اینکه بگویند فلانی را بگذار فلان جا قبول نمی‌کنم. اگر مدیرانی هم از بیرون بیاورم مدیران با سابقه شهرداری، شهری و یا وزارت کشور خواهند بود.

برای مشاهده کلیات برنامه محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران اینجا کلیک کنید.

 

کولایی

در ادامه الهه کولایی به عنوان دومین کاندیدای تصدی‌گری مدیریت شهری تهران به ارائه برنامه‌های خود پرداخت که شرح مهم‌ترین صحبت‌های او را در ذیل می‌خوانید:

وی گفت: مدیریت شهری برای بهبود همه انسان ها تحقق پیدا می کند. سهم شهروندان را از اجرای سیاست‌ها و منافع تهران را بالا ببریم تا به دموکراسی کمک کنیم.

کولایی از فساد به عنوان یکی از مشکلات اصلی در شهردای تهران یاد کرد و گفت: در شهرداری با شفاف‌سازی حل می‌شود. در شهرداری باید برون سپاری اتفاق بیافتد و کار مردم به مردم واگذار شود، در عین حال باید گزارش تمام اقدامات به آن‌ها داده شود.

این کاندید شهرداری تهران درباره لزوم تعال شهرداری و دولت گفت: مشارکت تمام نهادهای قدرت در بخش‌های مختلف شهرداری بسیار مهم است. شهرداری نمی‌تواند جزیره باشد. شهرداری و دولت نمی‌تواند جدا از هم کار کنند. سیاست‌زدگی برای مدیریت شهری تهران سم است. شهر فقط جنبه سخت‌افزاری نیست باید تمام نهادها در اداره شهر سهیم باشند.

وی در مورد نقش زنان در مدیریت شهری گفت: رسوب غیر قابل نفوذ در شهرداری تهران ایجاد شده است که زنان و جوانان در آن جایی ندارند. نمی‌شود برنامه هوشمندسازی را با مدیرانی که درکی از این موضوع ندارند پیاده کرد. استفاده از زنان و جوانان در مدیریت شهری منطبق بر آموزه‌های دینی و الزامات توسعه است سرمایه‌های انسانی، جنسیت‌بردار نیست. زنان حاضرند مثل بقیه مردم ایران، هر جا لازم باشد تلاش و ایثار کنند.

کولایی

تهران جای زندگی نیست

کولایی با انتقاد از وضع موجود تهران گفت: تهران جای زندگی کردن نیست.  وی افزود: به دانشجویانم می‌گویم تهران نمانند.این شهر باید قابل تحمل شود. این بحث مهمی در رویکردهای بین‌المللی است، بحث زیست‌پذیر کردن شهر. این به معنای نادیده گرفتن خدمت دیگران نیست. ولی باید خودمان را نقد کنیم قبل از آنکه مردم با رایشان این کار را بکنند. همه نظریه‌های توسعه نهایتا بر پایه انسان و سرمایه انسانی هستند

چرا تهران نمی‌تواند کانون برگزاری نشست‌های بین‌المللی باشد؟

کولایی به اشاره به ظرفیت های تهران برای جهانی شدن گفت: به تغییر اساسی و تحولات جدید در مدیریت شهری نیاز داریم. تهران توان تبدیل شدن به شهر جهانی را دارد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است و از ظرفیت‌های شهر استفاده نشده است.

وی با اشاره به نقش مردم در مدیریت شهر تهران افزود: برای مدیریت شهر تهران، باید از خود مردم کمک بگیریم. اگر مردم مطمئن شوند، عوارضشان برای خودشان خرج می‌شوند سهم بیشتری ادا خواهند کرد. این ترکیب ایجاد شده فعلی در شورای شهر نتیجه انسجام جریان اصلاح طلبی است.

کولایی ادامه داد: درباره روان‌سازی حمل و نقل نگاهمان کاملا سخت افزاری است در حالی که در جهان، افزایش پیاده‌راه‌سازی در دستور کار قرار دارد. نگاه مطلق‌گرا نمی‌تواند تهران را مدیریت کند.

وی گفت: مبانی هویتی و سرمایه‌های فرهنگی با این نگاه سخت‌افزاری نابود شده است. همزمان با تسهیل رفت‌وآمد باید به مساله فرهنگ و تقویت مسائل هویتی نیز توجه کنیم.

کولایی در ادامه به تشریح برنامه خود درباره محیط زیست و خدمات شهری تهران پرداخت؛ وی در این مورد گفت: بحث خدمات شهری، از مهم ترین مسائلی است که شهروندان برای تداوم حیات خود به آن نیاز دارند. باید حریم شهر تهران بررسی شود و نوعی عدالت میان مناطق مختلف شهر شکل بگیرد. با توجه به چشم‌اندازهای کم آبی، در نظر گرفتن اقلیم تهران و هماهنگ کردن گیاه‌های مورد نیاز بررسی شود. در بحث پسماند، می دانیم میزان تولید پسماند بسیار بالا است و نیاز به مدیریت دارد. فرآیند بازیافت، می تواند بخشی از مواد در حال نابودی را احیا کند. این امر نیازمند نگاه کارشناسی است.

زخم عمیق فروریختن پلاسکو هنوز در ذهن مردم زنده است

ایجاد ساز و کار مناسب برای دفاع از شهروندان را نباید فراموش کنیم، آن هم نه فقط در زمینه سخت‌افزاری و تجهیز آتش‌نشانی، بلکه در بخش نرم‌افزاری و استفاده از ظرفیت‌های مدیریت خود مردم در پیشگیری و اقدامات امداد و نجات را نیز باید گام برداریم.

بافت فرسوده بافتی است که هویت تاریخی و فرهنگی تهران در آن شکل گرفته. ایمن سازی باید جای نوسازی را در این بخش بگیرد. اهمیت این بخش حفظ جاذبه های گردشگری است.

گردشگری می‌تواند در بخش اشتغال مفید باشد. در این بخش شهرداری باید تصدی گری خود را کاهش دهد و بخش خصوصی را وارد کند.

باید برنامه‌ها در بخش بافت فرسوده بازنگری شود. روی این بازنگری تاکید می‌کنم.

جلسه شورا

پس از ارائه برنامه الهه کولایی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران، اعضای منتخب مردم در شورای پنجم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به برنامه اعلام شده مطرح کردند.

فرهانی در ادامه این نشست سوالاتی درباره برنامه کولایی برای مقابله با فساد، تامین منابع انسانی و مالی و عملکرد بودجه ای شهرداری پرسید.

وی با اشاره به صحبت های کولایی گفت: براساس یک پژوهش جهانى مردم شهردارى ها را فاسدترین میدانند؛ برنامه عملیاتى برای مقابله با این روند فساد چیست؟

وی ادامه داد: برنامه شما براى منابع انسانى و مالى چیست چراکه ٦٠ هزار کارمند داریم که ١٠ هزارتای انها بازنشسته هستند؟ برنامه شما برای ورود جوانان چیست؟ برای اجراى برنامه هایتان چه بودجه ای دارید!؟ چراکه با شهردار مواجه هستیم که میزان بدهیش ٤برایر بودجه سالیانه اش است. چه فکرى براى  بازسازى  منابع و کسب منابع جدید دارید؟

جلسه شورای

نظری نیز در سوالی درباره راهکار مورد نظر کولایی برای مقابله با معضلات اجتماعی گفت:  برخى راهکارهاى شما عملى نیست .مشخصا برنامه تان براى استفاده از زنان و جوانان در مقابل حجم بالای بازنشستگان چیست؟ در موضوع آسیب هاى اجتماعى،برنامه اى براى ساماندهى متکدیان، کودکان کار ندیدیم!

شاهدیم پارکها و امکان عمومی برای خانواده ها امن نیست و چه برنامه ای دارید؟ دوباره در شهر شاهد مگسهاى سفید هستیم؛ چه کنیم؟چراکه برای بدن اسیب رسان است.

جلسه ارائه برنامه شهردار تهران2

در ادامه نشست سالاری با اشاره به سخنان کولایی گفت: برنامه ها بدون تحق حکمرانى خوب محقق نمیشود.اگر مدیریت یکپارچه به سرانجام نرسد قطعا در آینده به مشکل بر مى خوریم؛ شهردار باید تعامل جدى با دولت و مجلس داشته باشد . شما براى این موضوع چه راهکاری دارید؟

‎وی گفت: بخش عمده مخاطبان پرسنل شهردارى هستند و قطعا در موفقیت هر سازمانى منابع انسانى سهم قالب دارند اما این بدنه امیدى به انتصابات ندارد. با هـیچ کاندیدایى تعارف نداریم ؛ سهم زنان و جوانان را دقیقا مشخص کنید.

‎سالاری در مورد برنامه اقتصادی برای شهرداری پرسید: موضوع اقتصاد شهرى مهم است اما اگر بستر کافى را فراهم نکنیم و امنیت ایجاد نشود این مهم محقق نمى شود، رویکردتان  را در باره این موضوع اعلام کنید.

در ادامه اعطا سوال خود از کولایی را مطرح کرد: ظرفیت هاى اجتماعى در شهر تهران به دلیل مشارکت بالاى مردم جدى و بیشتر شده برهمین اساس تمرکززدایی با قدرت  با استفاده چارچوب های موجود محقق می دانید و بنظرتان با ظرفیت موجود چقدر قابل تحقق است؟

وی با اشاره به سوابق دانشگاهی کولایی پرسید: شما سوابق علمى  و دانشگاهى دارید. مقدارى در مورد تئورى  دولت محلی در مقابل دولت ملى و روابط شورا و شهردارى مواضعتان را اعلام کنید.

شورا نهاد نوپا است و جایگاه واقعى و حقوقى خودرا پیدا نکرده و دیدگاه ها در مود اینکه حوزه نظارت شورا در چه حد است متفاوت است. آیا همانند پارلمان ملی این پارلمان محلی در چینش کابینه شهردار نقش ایفا کند و تاثیر گذار باشد یا خیر؟

جلسه ارائه برنامه شهردار تهران

بهاره آروین سوال خود را به مسئله نابرابری جنسی در شهرداری اختصاص داد و گفت: فارغ از بی عدالتی جنسیتی  و ضرورت حضور زنان سوالم این است که به نظرشما بود و نبود زنان در شهر تهران چه شرایطی را فراهم کرده و نکرده؟ چه نیازهایی در شهر هست که نبود زنان در عرصه مدیریتی ان را تشدید کرده است؟

در ادامه این جلسه الهه کولایی پاسخ های خود به سوالات منتخبین شورای شهر را ارائه کرد.

کولایی گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی و درآمدهای خارجی و همچنین بازنگری در درآمدهای پایدار مثل اجازه بهای املاک شهرداری، تغییر نرخ عوارض و..  منجر به lفزایش بار مالی میشود. سیستم شهرداری نیازمند آن است که با یکپارجه سازی اطلاعات و افزایش تعاملات موضوع فساد را حل کند و باید افراد پاکدست که به منافع مردم پای بند هستند حضور داشته باشند.

همچنین درباره نحوه تعامل شهرداری و دولت گفت: تهران یک وجهه ملی دارد و باید در دولت موقعیت تهران و پاسخگویی به نیازها باید مورد توجه قرار گیرد چراکه سالهاست دولتها به شهرداری بی مهر بودند. تعامل شهرداری با شورا و مجلس و دولت به کاهش مشکلات کمک میکند و قطعا رابطه خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: تهران بعنوان شهری با ظرفیت بالا، جایگاه بالایی دارد اما نتوانستیم از این بعد ملی آن استفاده کنیم. متاسفانه بدلیل رقابت های سیاسی شاهد شکاف هستیم. تعامل بایدحول منافع مردم باید باشد. زنان و جوانان را میتوان در بدنه شهرداری طرفیت خوبی است که در سیستم در جایگاه خودشان قرار گیرند.

این نامزد پست شهرداری با اشاره به نقش مهم تحقیقات پژوهشی در برنامه های توسعه و مدیریت گفت: پژوهش ها باید از حالت نمایشی خارج شوند و با شهرداری مرتبط شود. تعامل بین شورا و شهردار حیاتی است و رابطه مثبت در راستای تحقق مطالبات مردم باشد. نیروی انسانی شهرداری حتما باید نیروی انسانی کارامد باشد و باید شایسته سالاری را مدنظر قرار دهیم. تهران جزیره نیست و باید در تعامل با دولت و مجلس باشد  و برای حل مشکلاتش مثل حریم و مهاجرت  باهم کمک کننده باشند.  شهرداری این امکان را دارد که زمینه ایجاد سازوکار اشتغال خرد فراهم کند.

کولایی: مگر قرار بود حضور من شوخی باشد؟

کولایی در واکنش به برخی حواشی گفت: همه از من تشکر میکنند که جدی آمدید مگر قرار بود حضور من شوخی باشد؟ این نشان دهنده مهجوریت زنان در طول تاریخ است بحث زنان بحث امروز و دیروز نیست و این ناباوری ریشه تاریخی دارد! زنان ایرانی الگوهایی همچون زینب (س) و زهرا (س) دارند که کسی نمیتواند آنها را خانه نشین کند. همکاران من فقط زن نیستند بلکه انسانهای توانمندی هستند که میتوانند زن یا مرد باشند. معتقدم میتوان با این برنامه ای وضعیت تهران را بهتر کرد.

وی افزود: ما در حال حاضر عقب افتادگی غیرقابل قبول در حوزه زنان داریم شاهدیم. حتی افغانستان بدلیل ارتباط بین المللی از توانایی زنان بیشتر استفاده میکنند. نگاه توسعه ای الزام میکند زنان حضور بیشتری داشته باشند.

اولین جلسه ارائه برنامه کاندیداهای تصدی‌گری مدیریت شهری تهران پایان یافت.