۰ نفر

چربی چاق کننده نیست!

۱ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۵۸
کد خبر: 233206
چربی چاق کننده نیست!

استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانای آمریکا اخیرا در کتاب جدید خود اظهار داشت که خوردن چربی باعث چاقی نمی‌شود و افزایش وزن و چاقی به مصرف بیش از حد قند مرتبط است.

 استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا توضیح داده است که مجرم واقعی پشت چاق شدن، بر خلاف تصور عموم خوردن چربی نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، "آرون کارول" استاد پزشکی اطفال گفته است که خوردن آووکادو، آجیل، خامه و کره کاملا خوب است.

وی در کتاب جدید خود، "کتاب مقدس غذای بد" آورده است: مصرف چربی باعث افزایش وزن فرد نمی‌شود، در عوض ممکن است به فرد کمک کند وزن کم کند.

این ادعا در بررسی تحقیقاتی که گروهی از افراد تحت رژیم‌های کم کالری و پرچربی و گروه دیگر تحت رژیم‌های کم چرب و با کربوهیدرات بالا قرار گرفته‌اند، تایید می‌شود.

مطالعات به طور مداوم نشان داده‌اند که افرادی که مصرف غذای چرب را محدود کرده‌اند، وزن کم نکرده‌اند.

از سوی دیگر، دیده شده افرادی که یک رژیم غذایی با چربی بالا و مصرف کم کربوهیدرات تصفیه شده مانند برنج سفید و نان سفید دارند، با کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی مواجه شدند.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که علت اصلی که موجب افزایش وزن فرد می‌شود، مصرف چربی نیست و در واقع مصرف قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده است که به شکل قند در می‌آیند.

بررسی‌های رژیم غذایی و مطالعات افزایش وزن نشان داد که مصرف بیشتر دانه‌های تصفیه شده که فرد به طور متوسط مصرف می‌کند، افزایش وزن بیشتر در طول دوره را در پی دارد. در مقایسه، فرد هرچه غذای کامل بیشتر مانند برنج قهوه ای و نان گندم مصرف کند، وزن کمتری اضافه کردند.

غذاهایی مثل آجیل وحشی، ماهی قزل آلای غنی‌شده و آوکادو روغنی که از دهه 1990 از رژیم‌های لاغری حذف شده بودند، باید در واقع بخشی از رژیم غذایی باشند.

مطالعه اخیر نشان داد وقتی افراد میزان کالری دریافتی خود را از چربی‌های اشباع شده به چربی‌های اشباع نشده تغییر می‌دهند، کاهش خطر مرگ و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های عصبی و بیماری‌های قلبی رخ می‌دهد.

با این حال، نکته این است که چربی‌های سالم بیشتری مانند روغن زیتون، ماهی و آجیل که به عنوان چربی‌های مونو یا پلی‌چربی غیر اشباع(Polyunsaturated fat) شناخته می‌شوند، مصرف کنند.

یک فرد باید از چربی‌های غیر اشباع بیش از چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس مصرف کند که در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شود.

همچنین خوردن چربی فرد را چاق نخواهد کرد، اما مصرف بیش از حد قند باعث خواهد شد.

این تحقیق در مجله Food and Nutrition Research منتشر شده است.