۰ نفر

مدیرعامل سایپا:

تفاضا در بازار خودرو شکل سفته بازی است/ عرضه ۵ ماهه امسال بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۵۳
کد خبر: 297785
تفاضا در بازار خودرو شکل سفته بازی است/ عرضه ۵ ماهه امسال بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در مسیر تولید هیچ انحرافی نداشتیم و تولید سال گذشته را تقریبا محقق کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود :عرضه در پنج ماه امسال ۱۸ هزار خودرو بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است

وی گفت: امروز حجم بالایی از تقاضا شکل گرفته و این تقاضا شکل نیاز ندارد و شکل سفته بازی به خود گرفته است. حجم تقاضای خودرو در بازار غیرعادی و فراتر از تصور است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو گفت: در حال حاضر با حجم شدیدی از تقاضا در بازار مواجه شده‌ایم که بسیار بیشتر از میزان تولید خودرو در ایران است.

به گفته جهرودی برآوردهای سایپا و ایران‌خودرو نشان می‌دهد کشش و نیاز مردم به خودرو در ایران سالیانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ الی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو است که سال گذشته بدون مشکل خاصی محقق شد اما امسال شکل هجوم مشتریان به بازار خودرو بیشتر شبیه سفته‌بازی است و ناشی از نیاز نیست.

بر اساس اعلام جهرودی سایپا در پنج ماهه نخست امسال حدود ۱۸ هزار خودرو بیشتر از مدت مشابه سال گذشته عرضه کرده است و هدف تولید خود را علیرغم تحریم‌ها محقق کرده است.

مدیرعامل سایپا افزود: :خودرو احتکارپذیر نیست و عدد ۹ هزار خودرو مطرح شده تولید سه روز کاری گروه سایپا است

جهرودی با تاکید بر این که ما درگیر حرکت سودجویانه هستیم گفت: قیمت محصول در کارخانه پایین است ولی قیمت حال حاضر بازار را قبول نداریم. یکسری قطعات در خودرو داریم که های تک هستند و فعلا امکان تولید آن را نداریم.

 وی ادامه داد: در بسیاری از قطعات داخلی سازی کردیم . تمام قطعات بدنه و تریم های داخلی را تولید می کنیم و در قطعات های تک در حال تلاش هستیم

جهرودی افزود: از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه هفته جاری ۵۰ هزار خودرو از خانواده ایکس ۱۰۰،ایکس۲۰۰ و نیسان با قیمت مصوب و منطبق با زمان تحویل عرضه می شود

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در خصوص خودرو سیتروئن c3 دو هزار دستگاه تعهد ایجاد کردیم که با تلاش همکاران توانستیم مشکلات را رفع کنیم و در حال تولید این محصول هستیم. عمده تاخیر گروه سایپا در خانواده رنو است که تولید روزانه از ۵۷۰ دستگاه به ۹۰ دستگاه رسیده است و تراکم ایجاد شده و در بقیه محصولات با کمتر از یک ماه در تحویل تاخیر داریم.