۰ نفر

BMW I۳ در راه ایران/ ب‌ام‌و به سفارش ایران خودرو تولید می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 262998
BMW I۳ در راه ایران/ ب‌ام‌و  به سفارش ایران خودرو تولید می‌کند

مدیر عامل تسلا موتور از دریافت نمایندگی رسمی ب ام و خبر داد و گفت: تا نیمه اردیبهشت ماه ب ام و I3 وارد خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رامین وطن دوست  با بیان اینکه به دنبال توسعه استفاده از خودروهای برقی و فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم، تصریح کرد: کشورهای اروپایی از سال ۲۰۲۰ تولید خودروهای دیزلی را متوقف خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه از ۴ سال گذشته که شرکت تسلا موتور ایجاد شد اقدام به ایجاد شبکه خدمات کردیم، گفت: اکنون ۸ مرکز خدمات رسانی داریم که به زودی به ۱۲ مرکز خواهد رسید.

مدیرعامل تسلا موتور با اشاره به اینکه ما قصد داریم که جایگاه اصلی ب ام و در ایران را ایجاد کنیم، گفت: با توجه به اینکه نمایندگی مستقیم از شرکت مادر داریم به دارندگان محصولات ب ام و در ایران خدمات ارائه خواهیم داد.

وطن دوست با بیان اینکه در فاز اول برنامه ما واردات خودروهای برقی با سفارش ایران است، تاکید کرد: در واقع خودروهای حوزه خلیج فارس را وارد نخواهیم کرد ضمن اینکه نمی‌توانیم بگوییم برنامه‌ای برای واردات خودروهای بنزینی نداریم.

او با اشاره به اینکه در گام اول خودروی برقی I3  را وارد خواهیم کرد، افزود:ما نمایندگی را از شرکت اصلی گرفته‌ایم و نامه مستقیم از اتاق بازرگانی آلمان داریم و کارخانه ب ام و به طور کامل در جریان است و نامه را تایید کرده است.

مدیرعامل تسلا موتور با اشاره به اینکه روند دریافت این مجوز ۲ سال طول کشید، گفت:قرارداد ما با ب ام و ۵ ساله است اما در مورد مجوز سه ماهه وزارت صنعت زیرساخت‌های مورد نیاز را داریم و در حال آماده سازی مستندات لازم برای ارائه به وزارت صنعت هستیم تا مجوز ۵ ساله را دریافت کنیم.

وطن دوست ادامه‌داد: در فاز اول در تهران با شهرداری تهران مذاکره کرده‌ایم تا زیرساخت‌های الکترونیک را فراهم و ۳ هزار دستگاه شارژ سریع را در برخی مناطق شهر تهران نصب کنیم.

مدیرعامل تسلا موتور قیمت ب ام و I3 را ۳۸ هزار و ۹۰۰ دلار اعلام و تصریح کرد: بنابراین مشکلی برای واردات این خودرو از نظر سقف قیمتی وجود ندارد.

وطن دوست با اشاره به اینکه ارایه خدمات به ۲۵ هزار دستگاه خودروی ب ام و موجود در ایران بر اساس جدولی که از سوی شرکت ب ام و تهیه شده صورت می‌گیرد، گفت: پس از بررسی خودرو گزارشی تهیه و به شرکت ب ام و ارائه می‌شود و سپس خدمات ارائه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ما شرکت های دیگر را به عنوان همکار میبینیم و به هیچ وجه سایر شرکت‌ها را رقیب نمی‌بینیم، اظهار کرد:اولین سری خودروها تا نیمه اردیبهشت وارد خواهد شد.

به گفته وطن دوست تعرفه واردات خودروهای برقی ۵ درصد است ومذاکرات برای کاهش این تعرفه در حال انجام است.