۰ نفر

شماره گذاری ۱۵ خودرو متوقف شد

۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰:۲۸
کد خبر: 149823
 شماره گذاری ۱۵ خودرو متوقف شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تمهیدات انجام شده برای مقابله با اینورژن گفت: دولت برای امسال برنامه‌های ویژه‌ای دارد که خروج بیش از 20 هزار خودروی فرسوده و توقف شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه برخی از این برنامه‌هاست.

 معصومه ابتکار در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه نظام بازرسی مستمر خطوط تولید خودرو و موتورسیکلت اجرایی می‌شود، گفت: به طور مستمر کیفیت خودروهای تولیدی مورد حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد. اخیرا شماره گذاری 15 خودرو که استانداردها را رعایت نکرده بوده‌اند متوقف شدند. نظارت بر سوخت تولیدی کشور، اجرای استانداردهای یورو4 بنزین در گازوئیل نیز در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در بحث کلانشهرها برای هر یک از شهرها برنامه کاهش آلودگی با توجه به الگوی آلودگی هر شهر در نظر گرفته شده است، گفت: در اکثر موارد شاهد بهبود کیفیت هوا و کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا هستیم.

از رده خارج کردن 20 هزار تاکسی فرسوده

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و اقدامات دولت در بهبود کیفیت هوا تاثیرگذار بوده است، افزود: دولت برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ویژه تاکسی‌ها موفق عمل کرده و این طرح برای بالغ بر 200 هزار تاکسی اجرایی شده است. بقیه خودروهای فرسوده نیز در نوبت هستند و طرح از رده خارج کردن آنها اجرایی خواهد شد. دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها نیز فعالیت‌هایی انجام داده است.