۰ نفر

الیاس نادران

مقصران گرانی‌ها برکنار شوند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۵۵
کد خبر: 1056

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر نداشتن برنامه برای کنترل قیمتها، گفت: برکنار کردن مدیرانی که عامل گرانی در بازار یا عاجز از کنترل قیمتها هستند، حداقل خواست مردم است.

الیاس نادران در خصوص اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی برنداشتن برنامه برای کنترل بازار، اظهار داشت: از زمانی که قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس از ناحیه دولت مطرح شد، اساسی ترین نگرانی ما حادث شدن 2 عارضه اقتصادی-اجتماعی "کنترل آثار تورمی و گرانی ناشی از هدفمندی یارانه ها و همچنین جلوگیری از رکود حاکم بر صنعت و بیکاریهایی که متعاقب آن ایجاد می شود" بود که متاسفانه دولتی ها هیچوقت پاسخی برای این دو مسئله مهم نداشتند.

وی در گفتگو با مهر با بیان اینکه دولت علی رغم هشدارهای داده شده از سوی مجلس به صورت غیرقانونی قیمت کالاها را افزایش داد، در عین حال گفت: البته دولت در چند ماه توانست تا حدودی قیمت برخی کالاها را در بازار کنترل کرد ولی متاسفانه وضعیت مجددا به روال سابق بازگشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که دولت هیچ برنامه میان مدت و بلندمدتی برای تنظیم بازار، حل مشکل رکود صنعت و بیکاری و افزایش افسارگسیخته قیمتها در بازار ندارد. وی اضافه کرد: آنچه امروز اتفاق افتاده است از قبل توسط کارشناسان مربوطه هشدار داده شده بود.

نادران عنوان کرد: وقتی کار عظیم هدفمندی در سطح کشور اتفاق می افتد باید ستاد مدیریت عالی به صورت مستمر این کار را رصد و آسیب شناسی کند و به محض اینکه علائمی از نوسان بازار مشاهده کرد برنامه ای برای کنترل قیمتها ارائه دهد.

وی یادآورشد: همه وزرا قبل از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها ادعا می کردند بسته های حمایتی برای اقشار مختلف مردم پیش بینی کرده ایم تا به دهکهای پائین جامعه فشار نیاید درحالی که درعمل اتفاق دیگری افتاد و می بایست همین وزرا امروزدر پیشگاه ملت پاسخگوی عملکرد خود باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برکنار کردن مدیرانی که عامل گرانی در بازار و عاجز از کنترل قیمتها در بازار هستند، حداقل خواست مردم است و باید به شدت با این افراد برخورد کرد، چراکه هم اکنون مردم دچار مشکل جدی گرانی ها شده اند و این مسئله قابل پیش بینی و پیش گیری بود درحالی که دولتی ها به جای چاره جویی و حل مسئله به تمسخر منتقدین خود پرداختند.

پیش از این، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور عنوان کرده بود که برای کنترل قیمتها در بازار برنامه ریزی مشخصی نداریم.