۰ نفر

ارزیابی کارشناسان درباره بهای فلز زرد این هفته چیست؟

پیش‌بینی افزایشی کیتکو از قیمت طلا

۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 24223
پیش‌بینی افزایشی کیتکو از قیمت طلا

به گزارش اقتصاد آنلاین، اکثریت شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگو کیتکو اعتقاد دارند که روند صعودی قیمت‌ها در هفته گذشته در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت‌ها در هفته آینده را دارند. به گزارش اقتصاد آنلاین ، 25 نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، تحلیل‌گران بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازار آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان، 21 نفر (84 درصد) افزایش قیمت‌ها و 2 نفر (8 درصد) کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد‌ه‌اند در حالی که تنها 2 نفر (8 درصد) انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها را در هفته آینده دارند.

هفته گذشته بیش از نیمی از شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت‌ را داشتند. از زمان این رای‌گیری تا کنون، قیمت طلا در هفته گذشته با 55 دلار افزایش روبرو شد. از دوم ماه آگوست نیز پیش‌بینی شرکت‌کنندگان در سه هفته از پنج هفته گذشته صحیح بوده است. افزایش شتاب روند صعودی طلا در هفته گذشته، بر روی نظریات طرفداران افزایش قیمت طلا موثر بوده است. به گزارش اقتصاد آنلاین ، آدریان دی (Adrian Day)، مدیر یک موسسه مدیریت دارایی، معتقد است که "طلا در هفته‌های گذشته به حداقل سطح قیمتی خود رسیده بود اما بعد از آن، نمودارهای فنی حاکی از رشد قوی قیمت‌ها همزمان با تصحیح قیمت‌ها برای یک یا دو روز و چند باری روند بازگشتی قیمت‌ها بود. البته در بعضی روزها مانند روز جمعه صبح، طلا روند نزولی را آغاز کرد و بازارهای بورس نیز نزولی بودند اما بعد از مدتی شاخص بورس طلا افزایش یافت و قیمت طلا نیز تغییر کرد. این یک تغییر و روند کاملاً افزایشی است. بازار متوجه شده است که فدرال رزرو در آینده نزدیک اقدام به کاهش سیاست‌های انبساطی نخواهد کرد. کاهش نرخ خرید ماهیانه اوراق قرضه هنوز هم به ترازنامه بانک فدرال رزرو اضافه می‌شود. ما فاصله زیادی از کاهش این نرخ در ترازنامه‌های فدرال رزرو داریم و بهتر است موضوع کاهش سیاست‌ها را فراموش کنیم. این شرایط باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد، علی الخصوص که بازار عکس‌العمل افزایشی فوق العاده به نگرانی‌های ناشی از کاهش سیاست‌های انبساطی داشت." تعدادی دیگر از طرفداران افزایش قیمت طلا اعتقاد دارند که درگیری‌های خونین بین طرفداران رییس‌جمهور قبلی مصر و ارتش این کشور تا حدودی باعث افزایش تقاضا برای خرید طلا خواهد شد. طرفداران کاهش قیمت طلا در هفته آینده اعتقاد دارند که افزایش قیمت طلا در هفته گذشته، تنها خروج از روند کلی در کوتاه مدت بوده است. به گزارش اقتصاد آنلاین ، کن موریسون (Ken Morrison)، سردبیر و موسس یک سایت خبری در مورد بازارها، اعتقاد دارد که نوسان طلا از قیمت مقاومتی 1325 دلار در هر اونس در نمودارهای فنی، از نظر فنی طلا را در شرایط نزولی‌تر قرار می‌دهد. البته وی به تغییر اندک کل معاملات خرید و فروش در هفته گذشته نیز اشاره می‌کند. وی بیان می‌کند که کل معاملات خرید و فروش بازارهای آتی در 9 آگوست معادل 394000 قرار داد بود اما در هفته گذشته با وجود افزایش 50 دلاری قیمت، کل معاملات تنها به 3000 قرارداد رسید. وی اعتقاد دارد که " براساس قیمت‌ها و تغییرات کل معاملات خرید و فروش، به این نتیجه می‌رسیم که این روند صعودی باعث خواهد شد تا معامله‌گران به دلیل افزایش قیمت دوباره اقدام به خرید اوراق به فروش رفته کنند (همانند آنچه در هفته منتهی به 6 آگوست رخ داد) و خریداران فرصت مناسبی برای کاهش تعداد اوراق خریداری شده پیدا خواهند کرد. با توجه به احتمال تجربه قیمت حمایتی 1325 دلار در هفته آینده، قیمت طلا در یک روند رفت و برگشتی قرار خواهد گرفت." طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا اعتقاد دارند که قیمت‌های مقاومتی طلا در نمودارهای فنی نشان از توقف روند صعودی دارد. رالف پرستون (Ralph Preston)، مدیر یک موسسه مالی، معتقد است که "قیمت‌ها در هفته آینده تغییر اندکی خواهند کرد. قیمت 1380 دلار یک مانع بزرگ برای افزایش سطح قیمت مقاومتی خواهد بود. به همین دلیل در صورت عبور بازار طلا از این سطح قیمت در اولین مرحله تغییرات به شدت تعجب خواهم کرد. در صورت چنین اتفاقی، قیمت‌ها افزایش بیشتری خواهند داشت اما به نظر من چنین اتفاقی نخواهد افتاد."