۰ نفر

غلبه خودروسازان ایرانی بر تحریم‌ها

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 1437

وزنامه اقتصادی بریتانیایی فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به این که صنعت خودروسازی ایران توانسته طی 12 ماه اخیر بر تحریم‌های بین‌المللی غلبه کند، نوشت: صنعت خودروسازی ایران توانست در سالی که اقتصاد ایران شرایط دشواری را پشت سر گذاشت، عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

به نوشته فایننشیال تایمز، در سال شمسی منتهی به 19 مارس 2012 تولید خودرو در ایران با رشد 5/2 درصدی از مرز 6/1 میلیون دستگاه فراتر رفت. به گفته تحلیل‌گران این نرخ رشد یکی از پایین ترین نرخ رشدهای تولید خودرو در ایران از سال 1986 تاکنون است.

به گزارش ایسنا، در همین حال ساسان قربانی - دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو ایران، گفت: تحریم‌ها محدودیت‌های بیشتری را برای صنعت خودروسازی ایران در سال گذشته ایجاد کردند، اما تولید از این تحریم‌ها لطمه‌ای ندید. به نوشته فایننشیال تایمز، شرکت پژو فرانسه در حالی از ماه مارس امسال از قطع صادرات قطعات خودرو خود به ایران خبر داد که ایران خودرو - شریک ایرانی پژو - نیز به نظر تلاش می‌کند جایگزینی را برای پژو در زمینه تامین قطعات مورد نیازش پیدا کند. دبیر انجمن قطعه سازان ایران همچنین خاطرنشان کرد: همه خوشحال می‌شوند که مذاکرات میان ایران و غرب نتیجه مثبتی داشته باشد، چرا که این اتفاق می‌تواند تاثیرات مثبتی روی هر دو طرف داشته باشد.