۰ نفر

سارقانی که فقط پنج شنبه شب ها سرقت می‌کردند

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۶
کد خبر: 309039
 سارقانی که فقط پنج شنبه شب ها سرقت می‌کردند

دستگیری سارقانی که شبهای چهارشنبه به تهران آمده و پنجشنبه‌ها پس از شناسایی و مدنظر قرار دادن محل سرقت با استفاده از تاریکی هوا و تعطیلات آخرهفته از پنجره‌ و بالکنها به داخل منزل رفته و اقدام به سرقت می‌کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ سعید لشینی، رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد با اعلام خبر بازداشت سارق منازل شمال‌غرب پایتخت، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: با اعلام خبر یک فقره سرقت منزل در محدوده خیابان جنت‌آباد شمالی، عوامل تیم عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد با حضور در محل حادثه و طی بررسی‌های اولیه  متوجه شدند، سرقت از منزل توسط چهار مرد جوان با استفاده از یک خودروی MVM انجام شده است.

رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد خاطرنشان کرد: پس از بررسی دقیق‌تر، اطلاعات اولیه درباره خودرو انجام شد و در اختیار عوامل گشتی این کلانتری قرار گرفت، عوامل گشت کلانتری نیز با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به شناسایی موقعیت خودرو شده و پس از تعقیب و گریز و تیراندازی موفق به متوقف کردن خودرو و راننده آن شدند.

وی افزود: راننده خودرو مرد جوانی بود که بازداشت و به کلانتری انتقال داده شد همچنین حدود ۱۰۰ گرم طلا و آلات و ادواتی که سارقان در سرقتهای منزل از آن استفاده می‌کنند، داخل خودرو کشف شد.

سرهنگ لشینی تصریح کرد: سارق در بازجویی اولیه اعتراف کرد که همراه با سه همدست خود، شبهای چهارشنبه به تهران آمده و در پنجشنبه‌ها پس از شناسایی و مدنظر قرار دادن محل سرقت با استفاده از تاریکی هوا و تعطیلات آخرهفته از پنجره‌ و بالکنها به داخل منزل رفته و اقدام به سرقت می‌کردند.

وی متذکر شد: این افراد بیشتر از آپارتمانهای شمال غرب تهران و واحدهایی که در همکف و طبقه اول قرار داشتند، سرقت می‌کردند.

رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد با بیان اینکه بعد از دستگیری راننده MVM، تلاش برای بازداشت سایر متهمان نیز در دستور کار مأموران قرار گرفته است، متذکر شد: به شهروندانی که در ایام پایانی هفته  قصد ترک منزل دارند، توصیه می‌کنیم که از بسته بودن پنجره‌ها و در بالکن اطمینان  حاصل کرده و از قرار دادن طلا و وجوهات زیاد داخل منزل خودداری کنند همچنین مالکان واحدهایی که در طبقه اول و همکف قرار دارند و دسترسی به آنها آسان است، باید از حفاظ ایمنی مناسب استفاده کرده و از قرار دادن اشیائی که سارقان برای داخل شدن به منزل از آنها استفاده می‌کنند، جلوگیری کنند.