۰ نفر

سرقت ارز از اتباع خارجی با جعل عنوان مامور دولت

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 273900
سرقت ارز از اتباع خارجی با جعل عنوان مامور دولت

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ سارقی حرفه‌ای که با همدستی برادرش اقدام به سرقت ارز از اتباع کشورهای خارجی کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  ۲۲ اسفند ماه سال گذشته از کلانتری ۱۶۷ دولت آباد پرونده‌ای تحت عنوان سرقت به شیوه غصب عناوین به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد که شاکی پرونده در آن عنوان کرده بود سارقان تحت عنوان مأمور یکی از وزارتخانه‌های دولتی و با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ اقدام به سرقت مبلغ چهارهزار وپانصد دلار از وی کرده اند.

مالباخته که از اتباع یکی از کشورهای همسایه بود پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در منطقه دولت آباد، خیابان قدس در حال تردد بودم که یک خودرو پراید سفید رنگ با دو سرنشین ، در حالیکه شیشه های آن دودی بود مقابل من توقف کرد و یک نفر از ماشین پیاده شد و در حالیکه کاملا به زبانی عربی مسلط بود ، خودش را به عنوان مأمور یکی از وزاتخانه ها معرفی کرد و به این بهانه که پولهای همراه من احتمالا جعلی و قلابی است، از من خواست تا پولهایم را برای بررسی در اختیارش قرار دهم.

مالباخته ادامه داد: با توجه به ظاهر این فرد و همچنین خودرو آنها که تجهیزات پلیسی از قبیل چراغ LED و ... بر روی آن نصب شده بود به او اعتماد کرده و بسته دلارهای همراه خود را در اختیارش گذاشتم و این فرد در عرض کمتر از یک دقیقه تمامی پولها را بررسی کرد و گفت که پولها واقعی است. این فرد بلافاصله سوار ماشین شد و همراه نفر دوم که راننده بود به سرعت از محل دور شدند، پس از آن و در شمارش دقیق پول ها متوجه شدم که مبلغ چهارهزار و پانصد دلار از من سرقت شده است.

درادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به شیوه و شگرد سرقت که به شیوه کف زنی بود ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط یکی از سارقان حرفهای از طایفه فیوج انجام شده باشد که در ادامه با انجام چهره نگاری و بهره گیری از سوابق مجرمان طایفه فیوج ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفهای این طایفه نام یحیی . ب متولد ۱۳۷۰ شدند که از سال ۱۳۸۵ تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف همچون مشارکت در سرقت ، جعل گذرنامه ، غصب عناوین دولتی، کف زنی، سرقت چکهای بین بانکی، خروج غیرمجاز از کشور و ... دستگیر و روانه زندان شده و حتی یک بار نیز  در کشور ترکیه به اتهام سرقت دستگیر و مدتی را در زندان سپری کرده است.

با شناسایی تصویر یحیی از سوی مالباخته، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان شهریار، منطقه وائین ، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام شده و در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه موفق به دستگیری متهم شدند.

با دستگیری یحیی وی تحت بازجویی قرار گرفت و در اعترافاتش صراحتا به سرقتهای متعدد از اتباع کشورهای خارجی اعتراف کرد و گفت که برادرش به نام فرید ۳۰ ساله  نیز در سرقتها همراه او بوده است.

 با شناسایی فرید به عنوان دومین متهم پرونده ، کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که فرید به قصد سرقت از کشور خارج شده و قرار بوده تا احسان نیز در چند روز آینده به او ملحق شود که قبل از خروج از کشور توسط آنها دستگیر شده است.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقتهای تحت پوشش عناوین دولتی به ویژه سرقت از اتباع سایر کشورها ، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و بویژه شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، هماهنگی لازم با بازپرس  شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.