۰ نفر

متهم : در زندان آموزش سرقت دیدم

۴ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۰
کد خبر: 153818
متهم : در زندان آموزش سرقت دیدم

دزد شیشه‌ای مدعی است یک روح به او فرمان سرقت می‌دهد!

مجرم سابقه‌داری که در سرقت خودروی مزدا3 مهارت زیادی دارد، مدعی است وقتی به اتهام همدستی در یک دزدی بازداشت و به زندان محکوم شد،‌ در آن‌جا نزد مجرمان حرفه‌ای آموزش دیده است. متهم که به مصرف شیشه اعتیاد شدید دارد، می‌گوید یک‌روح به او فرمان می‌دهد تا خودروهای خارجی را سرقت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جوان ،  شامگاه شنبه، اول آبان‌ماه مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های شرق تهران به خودروی تویوتای سواری که راننده آن مرد جوانی بود، مشکوک شدند و دستور ایست دادند. راننده اما با دیدن خودروی پلیس با فشار روی پدال گاز به سرعت از محل دور شد. بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز پلیس با خودروی مشکوک آغاز شد تا اینکه پس از دقایقی مأموران با شلیک چند تیر هوایی موفق به توقف خودرو و بازداشت راننده شدند.

اولین بررسی‌ها نشان داد خودروی تویوتا ساعتی قبل از منطقه دارآباد در شمال پایتخت سرقت شده است. متهم صبح دیروز برای بازجویی به دادسرای ناحیه 34 منتقل شد و از سوی قاضی علی وسیله ایردموسی، بازپرس شعبه پنجم مورد بازجویی قرار گرفت. متهم که مرد 30 ساله‌ای به نام فریدون است در گفت‌وگو با خبرنگار ما ماجرای سرقت‌‌هایش را توضیح داد.

سابقه داری؟

بله. چند سابقه سرقت دارم.

اصلاً چه شد که سارق شدی؟

چهار سال قبل یکی از دوستانم با موتورسیکلتی به دنبالم آمد تا برای تفریح به پارکی در حوالی تهران برویم. در میانه‌راه مأموران پلیس ما را بازداشت کردند که فهمیدم دوستم موتور سیکلت را سرقت کرده است. با اینکه در سرقت دست نداشتم دوستم مدعی شد باهم سرقت کرده‌ایم که به جرم معاونت در سرقت برای اولین‌بار راهی زندان شدم.

یعنی بعد از اینکه آزاد شدی، دوباره شروع به سرقت کردی؟

بله. من در زندان یک‌سارق حرفه‌ای شدم و در زندان آموزش سرقت دیدم. آنجا با سارقان حرفه‌ای آشنا شدم که تمام زیر و بم سرقت را به من آموزش دادند و وقتی آزاد شدم یک‌سارق حرفه‌ای بودم.

آخرین‌بار چه زمانی از زندان آزاد شدی؟

برای آخرین‌بار من همراه باند 70 نفره سارقان مزدا 3 دستگیر شدم و به زندان افتادم تا اینکه تقریباً دوماه قبل مادرم برای من سند گذاشت و از زندان آزاد شدم.

اعضای باند 70 نفره همان دوستان دوران زندان هستند؟

بله. همان بار اولی که به زندان رفتم با چند نفر از آنها آشنا شدم که در سرقت خودرو‌های خارجی حرفه‌ای بودند، هر چند من سعی کردم با آنها نباشم.

باند سارقان مزدا 3 چند خودرو سرقت کرده بودند؟

90 خودرو مزدا 3 سرقت کرده بودند و هزار سرقت داخل خودرو هم داشتند.

شما چند خودروی مزدا3 سرقت کردی؟

من 9 تا مزدا 3 سرقت کردم که پس از چند روز تفریح،‌ خودروها را به صاحبانش بر می‌گرداندم.

چرا تفریح؟

من عاشق خودرو‌های خارجی هستم و برای اینکه با دختر مورد علاقه‌ام به تفریح بروم، سرقت می‌کردم و بعد از چند روز تفریح یا خودرو را رها می‌کردم یا به آن باند تحویل می‌دادم و مقداری پول می‌گرفتم.

برای سرقت خودروی خارجی چقدر زمان لازم داری؟

من خودروهای معمولی را زیر 30 ثانیه سرقت می‌کنم، اما خودروهایی مثل مزدا 3 حدود یک دقیقه زمان می‌برد تا روشن کنم.

حالا چه شد که پس از آزادی دوباره دست به سرقت زدی؟

من سرقت را ترک کرده بودم، اما به خاطر رفتن به تفریح مجبور شدم، خودرو سرقت کنم. من هر وقت شیشه می‌کشم یک روح به سراغم می‌آید و دستور می‌دهد تا خودرو سرقت کنم و به تفریح بروم.

دختر مورد علاقه‌ام مدتی است معتاد شده و به پاتوق افراد خلافکار رفت و آمد دارد. وقتی از زندان آزاد شدم به او گفتم که به این مکان نرود تا اینکه چند روز قبل متوجه شدم به پاتوق رفته است. وقتی به سراغش رفتم با افراد خلافکار درگیر شدم که مرا با قمه زخمی کردند. پس از این دوباره به شیشه روی آوردم و توهم به سراغم آمد.

اولین سرقت بود که دستگیر شدی؟

نه. دومی بود.

توضیح بده؟

آن روز وقتی مواد کشیدم دوباره آن روح به سراغم آمد و گفت خودرویی سرقت کنم و به تفریح بروم. آن روز به حوالی میدان انقلاب رفتم و خودروی وانتی را سرقت کردم، اما فکر کردم که تفریح با این خودرو لذت ندارد به همین دلیل خودرو را رها کردم و به طرف دارآباد رفتم و آنجا خودروی تویوتایی را سرقت و به طرف خانه حرکت کردم که در میانه راه مأموران پلیس به من مشکوک شدند و بعد هم دستگیر شدم .

قبلاً چه کاره بودی؟

نجار بودم.

حرف آخر؟

فقط می‌دانم که شیشه همه زندگی‌ام را از من گرفت.