۰ نفر

قانونگذار آمریکایی: ریاض باید پاسخگوی قتل خاشقچی باشد

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 308827
 قانونگذار آمریکایی: ریاض باید پاسخگوی قتل خاشقچی باشد

«آدام شیف» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به ادعای ریاض درخصوص مرگ اتفاقی «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود، آن را باورنکردنی دانست و گفت: پادشاهی عربستان باید در این ارتباط پاسخگو باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی بامداد شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: این ادعا که خاشچقی در نزاع با 15 نفر وابسته به دولت عربستان سعودی کشته شده است، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: اگر او در مشاجره‌ با افرادی کشته شده باشد که در تلاش برای ربایش یا قتل او بوده‌اند، آن مشاجره هم برای حفظ جانش بوده است.

این عضو ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: پادشاهی عربستان باید در این ارتباط پاسخگو باشد. اگر دولت امریکا اقدام نکند، کنگره باید وارد عمل شود.

پیش از این 22 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به رئیس جمهوری آمریکا، خواستار تحقیق درخصوص سرنوشت خاشقچی و تحریم مقام‌های عربستان سعودی شده بودند.

خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، بیش از دو هفته پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و دیگر برنگشت.

رسانه‌های ترکیه پیشتر گزارش داده بودند که وی به دست تیمی 15 نفره از اعضای سرویس اطلاعاتی عربستان به قتل رسیده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی مدعی است که وی در جریان یک مشاجره در کنسولگری عربستان کشته شده است.

خاشقچی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می‌نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان انتقاد کرده بود؛ موضوعی که می‌تواند انگیزه قتل او به دست نیروهای امنیتی سعودی بوده باشد.