۰ نفر

کشورها سفارت خود در سوریه را بازگشایی می‌کنند

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 308796
کشورها سفارت خود در سوریه را بازگشایی می‌کنند

مدیر بخش سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) روز جمعه گفت که کشورها به زودی سفارت خود در دمشق را بازگشایی خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «انور عبدالهادی» این سخنان را در گفت و گو اختصاصی با روزنامه «الوطن» چاپ سوریه بیان کرده است.

عبدالهادی تاکید کرد که تغییرات مهمی در ماه های آینده در موضع کشورها نسبت به سوریه رخ می دهد و به همین دلیل پیش بینی می شود که سفارتخانه های کشورهای عربی و دیگر کشورهای جهان، آغاز سال جدید میلادی در دمشق بازگشایی شود.

عبدالهادی تصریح کرد: تلاش های زیادی از سوی عراق، مصر، عمان، کویت، الجزایر، تونس، سودان و موریتانی در جریان است که سوریه بار دیگر به اتحادیه عرب بازگردد و عضویت خود را بازیابد.

وی درباره موضع کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره سوریه هم گفت که موضع این کشورها به صورت گسترده در حال تغییر است، به گونه ای که مواضع مثبت برخی کشورهای این منطقه؛ حتی آنهایی که تا پیش از این موضع گیری خصمانه ای در قبال دمشق داشتند و علیه سوریه دست به توطئه می زدند.

اتحادیه عرب از ماه نوامبر سال 2011 عضویت سوریه را که یکی از اعضای موسس آن بود، به حالت تعلیق در آورد اما این روزها و با گذشت هفت سال از این رویداد، سیگنال های مثبتی برای بازگشت سوریه به این سازمان منطقه ای مشاهده می شود.

در این راستا، «عمرو موسی» دبیر کل پیشین اتحادیه عرب در این باره اعلام کرد، به باور وی، هرچند اکنون عضویت سوریه در اتحادیه عرب به حالت تعلیق درآمده است، اما همواره بخشی از جهان عرب بوده و اکنون نیز بخشی از کشورهای عربی است.

موسی در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت، سوریه از ابتدا کشوری عربی بوده و خواهد بود، نمی توان این کشور را کشوری خارجی محسوب کرد، و جای آن در جهان عرب است.

در همین حال، «سامح شکری » وزیر امور خارجه مصر هنگام دیدار هفته گذشته «عبدالفتاح السیسی » از روسیه در باره سوریه گفت، مصر امیدوار است دمشق پس از پایان درگیری ها و تحقق اراده سوری ها، به اتحادیه عرب بازگردد.