۰ نفر

بازتاب ربوده شدن مرزبانان ایرانی در رسانه‌های پاکستان

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۷
کد خبر: 308603
بازتاب ربوده شدن مرزبانان ایرانی در رسانه‌های پاکستان

رسانه‌های پاکستانی ضمن پرداختن به موضوع ربوده شدن مرزبانان ایرانی آن را تلاشی برای تخریب روابط خوب و دوستانه ایران و پاکستان دانستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در پی ربوده شدن ۱۴ مرزبان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل و انتقال آنان به خاک پاکستان، رسانه‌های این کشور نسبت به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن آن، خواستار آزادی فوری آنان شدند.

«ای آر وای نیوز» در این رابطه نوشت: دستگاه دیپلماسی پاکستان به دولتمردان ایرانی اعلام کرده است که عملیات وسیعی برای آزادی ۱۴ مرزبان ایرانی در حال انجام است.

این رسانه افزود: ربوده شدن نظامیان ایرانی موجب تاسف عمیق دولت و مردم پاکستان شده است، و اسلام آباد آماده است تا در یک عملیات مشترک با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی مرزبانان اقدام نماید.همچنین نیروهای ارتش پاکستان به دقت مشغول طراحی یک عملیات منسجم زمینی و هوایی هستند تا هر چه سریع تر این مرزبانان آزاد شوند.

«دیلی پاکستان» در واکنش به ربوده شدن مرزبانان ایرانی ضمن انتشار گزارشی نوشت: پاکستان آماده است تا به صورت کامل با ایران همکاری کرده و برای آزادی مرزبانان ربوده شده تلاش کند.این رسانه تاکید کرد: سازمان های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان برای آزادی افراده ربوده شده بسیج شده اند و در حال طراحی یک عملیات بزرگ و پیچیده هستند.

«سما تی وی» نیز در واکنش به این اتفاق تلخ نوشت: ربوده شدن مرزبانان ایرانی تلاشی مذبوحانه از سوی کسانی است که نمی خواهند روابط خوب ایران و پاکستان را ببینند.این رسانه تاکید کرد: دولتمردان پاکستانی در حال اجرای یک عملیات با همکاری مسئولین ایرانی هستند تا این مرزبان را به سرعت از چنگال گروه تروریستی جیش العدل آزاد نمایند.

«اردو پوینت» دیگر رسانه ای بود که در واکنش به این خبر ربوده شدن مرزبانان ایرانی را به شدت محکوم کرده و خواستار برخورد فوری دولت اسلام آباد با این گروه تروریستی شد.در متن خبر این رسانه آمده است: پاکستان به دشمنان مشترک اجازه نخواهد داد تا روابط خوب وبرادرانه با ایران را تخریب کنند.

«داون نیوز» نیز با انتشار یک گزارش به ارتباط تلفنی «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان و «جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اشاره کرده و عنوان کرد: پاکستان به ایران وعده داده است که تمام تلاش خود را برای آزادی مرزبانان انجام دهد.این رسانه نوشت: روابط ایران و پاکستان برادرانه و مثبت است و ما اجازه نخواهیم داد اخلال گروههای تروریستی باعث آسیب دیدن این ارتباط شود.

گفتنی است ده‌ها رسانه دیگر پاکستان نیز به این خبر پرداخته و ضمن محکوم کردن ربوده شدن ۱۴ مرزبان ایرانی خواستار آزادی فوری آنان شدند.