۰ نفر

میدل‌ایست‌آی:

عربستان سفر پناهندگان فلسطینی در لبنان را به مکه ممنوع کرده است

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴
کد خبر: 308368
عربستان سفر پناهندگان فلسطینی در لبنان را به مکه ممنوع کرده است

یک رسانه مستقر در لندن گزارش داده پادشاهی عربستان سعودی در اقدامی که بیم آن می‌رود در راستای پیشبرد طرح دولت آمریکا موسوم به «معامله قرن» باشد سفر پناهندگان فلسطینی در لبنان به شهر مقدس مکه را ممنوع کرده است.

به گزارشاقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک رسانه مستقر در لندن گزارش داده پادشاهی عربستان سعودی در اقدامی که بیم آن می‌رود در راستای پیشبرد طرح دولت آمریکا موسوم به «معامله قرن» باشد سفر پناهندگان فلسطینی در لبنان به شهر مقدس مکه را ممنوع کرده است. 

«میدل‌ایست‌آی» در گزارشی روز چهارشنبه نوشته عربستان سعودی صدور روادید زیارتی برای پناهندگان فلسطینی مقیم لبنان را بر اساس گذرنامه‌های صادرشده برای آنها به موجب وضعیت پناه‌جویی‌شان متوقف و ده‌ها هزار فلسطینی را از سفر به شهرهای مقدس مکه و مدینه منع کرده است.

یک مقام دفتر کنسولگری سعودی در بیروت در گفت‌‌وگو با این رسانه تأیید کرد وزارت خارجه سعودی پس از اتخاذ این تصمیم آن را به اطلاع شرکت‌های گردشگری در لبنان رسانده و از آنها خواسته از صدور روادید حج تمتع و عمره برای آوارگان فلسطینی در لبنان خودداری کنند. این تصمیم از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) اجرایی شده است.