۰ نفر

ظریف: تعامل، به اراده برای پایبندی به تعهدات نیازمند است

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۳
کد خبر: 302027
ظریف: تعامل، به اراده برای پایبندی به تعهدات نیازمند است

وزیر امور خارجه ایران گفت تعامل به احترام متقابل، اعتبار و اراده طرفین برای پایبندی به تعهداتشان نیاز دارد و از طریق اجرای توافقات است که میان طرف‌ها اعتماد شکل می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران جمعه شب گفت تعامل نیازمند آن است که طرفین برای پایبندی به تعهدات خود اراده داشته باشند و به طرف مقابل احترام بگذارند.

ظریف در توییتر نوشت: «اعتماد متقابل پیش‌شرط تعامل یا حل مناقشه نیست. اعتماد از اجرای توافقنامه‌هایی مانند برجام که (به نحوی غیرقابل انکار بر عدم اعتماد متقابل مبتنی‌اند)، شکل می‌گیرد. اما تعامل نیازمند احترام متقابل، اعتبار و اراده برای پایبندی به تعهدات است.»

اردیبهشت ماه امسال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به صورت یکجانبه و با نادیده گرفتن درخواست متحدان واشنگتن، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد. در حالی که آمریکا این توافق مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا گذاشته است، ترامپ چندی پیش گفت آماده گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی است. ایران تأکید کرده که با توجه به نقض عهد آمریکا در برجام، حاضر به گفت‌وگو با این کشور نیست.

ترامپ قرار است هفته آینده نشستی را با موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار کند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم قرار است در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در یک کنفرانس خبری با موضوع ایران شرکت کند.