۰ نفر

تهدید متقابل وزیر انگلیسی به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 301989
 تهدید متقابل وزیر انگلیسی به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا

وزیر حمل و نقل انگلیس هشدار داده است که اگر اتحادیه اروپا مواضع خود در قبال مرز ایرلند را ملایم‌تر نکند، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کریس گری لینگ وزیر حمل و نقل انگلیس در مصاحبه با بی بی سی گفت: بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد اگر رهبران اروپایی موضع خود در قبال مرز ایرلند را ملایم و نرم نکنند.

بر اساس این گزارش رهبران اروپایی در نشست پنجشنبه خود به طور تلویحی به ترزا می نخست وزیر انگلیس هشدار دادند که اگر مواضع خود در قبال تجارت و مرز ایرلند را تا نوامبر تغییر ندهد، آنها برای خروج انگلیس از این اتحادیه بدون توافق نهایی، آماده خواهند شد.

گری لینگ در ادامه افزود: در شرایط کنونی چیزی که اتحادیه اروپا درباره ایرلند شمالی می خواهد برای هر دولتی در انگلیس، غیر ممکن و غیرقابل قبول خواهد بود. بی شک اگر آنها در موضع فعلی خود باقی بمانند، هیچ گونه توافقی وجود نخواهد داشت.

میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز پیش از این در اظهاراتی گفت: اتحادیه اروپا اماده است تا راهکارهای جدید برای حل و فصل مساله مرز ایرلند را مورد بررسی قرار دهد.

مرز ایرلند دشوارترین مساله در مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شمار می رود.

بارنیه به نمایندگان بریتانیایی گفته است که با پیشنهادات مطرح شده از سوی ترزا می درباره سیاست تجاری و اقتصادی موافق نیست.

وی اظهار داشت: من به شدت نگران مساله مرز ایرلند هستم ولی اتحادیه اروپا اماده مذاکره درباره راهکارهای جدید برای حل و فصل این مساله است.

اگر بریتانیا پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدون دستیابی به یک توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، بازارهای مالی و روند تجارت در سراسر اروپا به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.